گردش مالی 10 هزار میلیاردی مرکبات در مازندران/ ایجاد 150 هزار شغل\

گردش مالی 10 هزار میلیاردی مرکبات در مازندران/ ایجاد 150 هزار شغل

  • کد خبر: 2111078
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1398 - 16:03

استناد نیوز،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گردش مالی مرکبات در این استان را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در بحث مرکبات ۱۵۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده است.

 

 به گزارش استناد نیوز، عزیزالله شهیدی‌فر در آیین چهارمین نمایشگاه تخصصی ملی مرکبات که در شهرستان قائمشهر برگزار شد، گفت: مازندران توانمندی های منحصر بفردی در زمینه باغات مرکبات، کیوی و سیاه ریشه دارد که به عنوان سه برند اصلی در کشور مطرح است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر 90 هزار تن کیوی و 60 هزار تن مرکبات از مازندران به کشورهای خارجی صادر شد و این امر می‌تواند کمک کند تولیدکنندگان با دلگرمی بیشتر اقدام به تولید کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: متاسفانه در بحث قیمت مرکبات هنوز به منفعت خوبی نرسیدیم و لازم است باغداران تا جایی که امکان دارد نسبت به ذخیره سازی مرکبات اقدام کنند چرا که بهمن و اسفند ماه قیمت خوبی برای مرکبات خواهیم داشت.

 وی از مازندران به عنوان قطب تولید مرکبات کشور یاد کرد و افزود: این استان ۶۰ درصد مرکبات کشور را تولید می کند.

 شهیدی فر میزان تولید مرکبات مازندران در سال جاری را با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نسبت به سال های گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: تاکنون ۶۰ هزار تن مرکبات اعم از پرتقال و نارنگی از این استان به سایر کشورها صادر شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گردش مالی مرکبات در این استان را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در بحث مرکبات ۱۵۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار