بهره بردرای منطقه نمونه گردشگری تلار در قائمشهر / پارک جنگلی تلار با 15 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید\

بهره بردرای منطقه نمونه گردشگری تلار در قائمشهر / پارک جنگلی تلار با 15 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111101183
  • چاپ
  • انتشار: 04 خرداد 1400 - 16:02

شهردار قائمشهر با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری تلار قائمشهر با هزینه 15 میلیارد تومانی به بهره برداری رسید، گفت: این منطقه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش استناد نیوز، پارک جنگلی تلار  روز سه شنبه با حضور معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسولین استانی و شهرستانی در  قائمشهر به بهره برداری رسید

عباس صالح زاده در آئین افتتاح این طرح گفت : شهرداری قائمشهر به منظور تقویت زیرساخت های گردشگری و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی اقدام به اجرای این طرح در پارک جنگلی تلار نموده است.

وی با اعلام اینکه در بازنگری طرح جامع قائمشهر و برای اولین بار پارک جنگلی تلار دیده شده است، افزود : برای بهره برداری از پارک جنگلی تلار در فاز اول از منابع طبیعی مجوز ملی گرفته ایم و همچنین میراث فرهنگی موافقت نامه اصولی و پروانه بهره برداری را به ما ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از این پارک ، کل محوطه آن دیوار کشی شده است ، گفت : کل پارک جنگلی کنترل می شود تا از دست اندازی های سودجویان جلوگیری شود.

شهردار قائمشهر هزینه اجرای طرح ها در منطقه نمونه گردشگری تلار را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

صالح زاده با بیان اینکه برای اولین بار خدمات آتش نشانی به همراه موتورهای چهارچرخ مجهز شده به اطفاء حریق و ساختمان آتش نشانی در این منطقه احداث شده است، افزود:در این منطقه نمونه گردشگری پنج کیلومتر جاده سلامت احداث و همچنین ۱۳ مسیر برای عرضه محصولات کشاورزی ، بومی و سنتی هم دیده شده است تا افراد محصولاتشان را به فروش برسانند.

شهردار قائمشهر توضیح داد : در این مجموعه ۲۰ کمپ اقامتی احداث شده است و دارای رستوران سنتی در فضایی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع با طراحی چوبی است.

وی وجود پیست دوچرخه سواری و آفرود را هم از دیگر طرح های اجرا شده در این منطقه گردشگری معرفی کرد و گفت که با بهره برداری از آن برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد  شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی هم در این مراسم گفت : منطقه نمونه گردشگری پارک تلار برای تفریح و اوقات فراغت و همچنین برای ورزش کردن شهروندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

محمد حسن طالبیان افزود : این که پارک جنگلی تلار به عنوان حریم مصوب شهر قائمشهر انتخاب شده است بسیار مهم است و از شهرداری انتظار داریم تا علاوه بر خدماتی که بسترهای آن در منطقه وجود دارد ، خدمات دیگری را به مردم ارائه دهند.

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس در این مراسم، گفت:همه ما به عنوان مسئولین موظف هستیم تا نشاط، شادابی و اوقات فراغت را برای شهروندان مهیا کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار