بیش از ۱۱ هزار مازندرانی در ماه رمضان خون اهدا کردند\

بیش از ۱۱ هزار مازندرانی در ماه رمضان خون اهدا کردند

  • کد خبر: 2111102088
  • چاپ
  • انتشار: 19 ارديبهشت 1401 - 13:42

سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران از اهدا خون بیش از ۱۱ هزار مازندرانی در ماه رمضان امسال خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز ، سرپرست اداره کل انتقال خون استان گفت: یازده هزار مازندرانی با هدف نجات جان بیماران در ماه رمضان خون اهدا کردند.
دکترعبداله محمدی فیروزجایی با اشاره به مراجعه ۱۳ هزار و ۴۰۲ شهروند مازندرانی ماه رمضان به مراکز اهدای خون استان افزود: از این تعداد داوطلب، ۱۱ هزار و ۲۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۴ درصدی داشت.
محمدی فیروزجایی خاطرنشان کرد: ازمجموع اهدای خون صورت گرفته، ۵ هزار ۹۵۲ نفر اهداکننده مستمر، ۳ هزارو ۶۲۴ نفر دارای سابقه اهدای خون و هزارو ۴۴۷ نفر نیز برای اولین بار در این امر انسان دوستانه شرکت کردند.
سرپرست اداره کل انتقال خون استان با قدردانی از همراهی و همدلی شهروندان مازندرانی در تامین خون سالم بیماران در طول این ماه تصریح کرد: با توجه به نیازهمیشگی و روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، امیدواریم اهدای خون جزو برنامه‌های در اولویت داوطلبان برای نجات جان همنوعان باشد وحضور مستمر مردم در پایگاه‌های انتقال خون را شاهد باشیم.
وی همچنین به وضعیت شکننده ذخایر خون و فرآورده‌های خون تعطیلات هفته پیش در استان اشاره کرد و افزود: اکنون به همه گروه‌های خونی نیازمندیم و از افرادی که شرایط اهدای خون دارند درخواست می‌کنیم که با داشتن کارت شناسایی ملی به مراکز اهدای خون مازندران مراجعه کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار