15 روستای بخش مرکزی جویبار به پایش تصویری مجهز شده است\

15 روستای بخش مرکزی جویبار به پایش تصویری مجهز شده است

  • کد خبر: 2111102100
  • چاپ
  • انتشار: 25 ارديبهشت 1401 - 08:38

بخشدار مرکزی جویبار با اعلام اینکه در 15 روستای بخش مرکزی 100 دستگاه دوربین پایش تصویری به همت شورا و دهیاری ها نصب شده است، گفت: در کنار دوربین های پایش تصویری بحث گشت های محله با همکاری پایگاه بسیج، شورا و دهیاری ها در حال انجام شدن است.

محمد مدانلو در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه در طی دو سال اخیر برنامه های ارائه شده در بخش مرکزی در قالب برنامه های توسعه ای بخش بوده است، افزود: بحث امنیت پایدار یکی از دغدغه های جدی ما در سال های اخیر بوده تا بتوانیم به دستگاه انتظامی و امنیت برای مقابله با برهم زدگان نظم کمک کنیم.

وی با اعلام اینکه در 15 روستای بخش مرکزی 100 دستگاه دوربین پایش تصویری به همت شورا و دهیاری ها نصب شده است، گفت: در کنار دوربین های پایش تصویری بحث گشت های محله با همکاری پایگاه بسیج، شورا و دهیاری ها در حال انجام شدن است.

بخشدار مرکزی جویبار با بیان اینکه بنا داشته ایم تا از ظرفیت نگهبان محله برای خودمراقبتی از اراضی کشاورزی، منازل و غیره در سطح روستاها استفاده کنیم، افزود: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی این طرح انجام نشد.

مدانلو با اعلام اینکه با بررسی های صورت گرفته توسط بخشداری و کارشناسان بهداشت یکی از عوامل شایع مرگ و میر در شهرستان فشار خون بوده است، گفت: در این خصوص شیوع بیماری در روستاها بسیار بالا بوده لذا در سه سال گذشته با همکاری شورا و دهیاری ها پارک بوستان محله را در روستاهایی از بخش مرکزی که شرایط احداث داشته اند، راه اندازی شد.

وی، تاکید کرد: هم اکنون در 10 روستا پارک ورزشی همراه با نصب ست ورزشی با هزینه یک میلیارد تومان توسط دهیاری ها، خیرین و منابع داخلی راه اندازی شده است.

بخشدار مرکزی جویبار با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته 160 هزار متر مربع فضای سبز روستایی ایجاد شده است، گفت: همچنین حدود 10 هکتار مرتع در روستای گلیرد به منظور تبدیل به بوستان جنگلی به شورا و دهیاری این روستا تحویل داده ایم.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر نهال در این بوستان جنگلی کاشته شده است، افزود: بنا است تا این مکان تبدیل به تفرجگاهی برای مردم منطقه و مسافرین شود.

مدانلو افزود: نهضت نهال کاری در 6 محور پرتردد بخش مرکزی با کاشت هفت هزار اصله نهال بومی انجام شد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون در سطح 15 روستا فاز نخست طرح هادی به منظور جمع آوری آبهای سطحی و تعریض معابر انجام شده است، گفت: 25 کیلومتر از مبلمان روستایی آسفالت، تعریض و بهسازی شده است.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه 10 روستا بین 30 تا 50 درصد در اجرای طرح هادی پیشرفت فیزیکی داشته اند، افزود: میزان اعتباری که در قالب تملک دارایی به شهرستان اختصاص داده شده هشت درصد بوده که جوابگوی فعالیت های عمرانی در بخش روستاها نبوده است.

مدانلو در پایان با اعلام اینکه آب کشاورزی شهرستان از سه حوزه سدمرحوم صالحی مازندرانی، رودخانه سیاه رود و تجن ساری تامین می شود، گفت: 60 درصد از آب کشاورزی این شهرستان توسط 2 هزار و 300 هکتار از آبندان مهیا می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار