محور جویبار به کوهی‌خیل تا خرداد ماه چهاربانده می شود\

محور جویبار به کوهی‌خیل تا خرداد ماه چهاربانده می شود

  • کد خبر: 2111102118
  • چاپ
  • انتشار: 26 ارديبهشت 1401 - 10:03

شهردار جویبار از آسفالت محور جویبار به کوهیخیل با همکاری مشترک شهرداری های جویبار و کوهیخیل و اداره راهداری استان مازندران، که بنام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین می شود تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد.

محمد حسین فقیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه آسفالت چهار باندکردن مدخل شمالی محور جویبار به کوهیخیل یکی از پروژه های مهم این شهرداری است، افزود: آسفالت محور جویبار به کوهیخیل با همکاری شهرداری جویبار، شهرداری کوهیخیل و اداره راهداری استان مازندران تا پایان خردادماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اینکه تاکنون زیرسازی این محور انجام شده است، گفت: بیش از 1.5 کیلومتر زیرسازی آسفالت محور جویبار به کوهیخیل انجام شده است.

شهردار جویبار میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

فقیه داشتن خیابان های تمیز و آسفالت را حق شهروندان جویباری اعلام کرد و گفت: از همه ظرفیت ها و امکانات موجود در شهرداری برای زیباسازی و بهسازی شهر استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین عملیات زیرسازی 15 کوچه در سطح شهر جویبار انجام شده است، افزود: کمتر از دو هفته دیگر نسبت به آسفالت این کوچه ها اقدام خواهیم کرد.

شهردار جویبار میزان اعتبار برای زیرسازی و آسفالت این تعداد کوچه ها را حدود 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

فقیه، تصریح کرد: همچنین عملیات تعمیر، بهسازی و روکش آسفالت محور اصلی سطح شهر جویبار با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان انجام شده است.

بوستان باغبان محله جویبار 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار جویبار با اعلام اینکه عملیات بهسازی 2 پارک سطح شهر جویبار اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: این شهرداری ساخت 6 بوستان محلی در سطح شهر را در نظر گرفته است.

فقیه، بیان کرد: بوستان باغبان محله با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری جویبار 100 میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: از این مبلغ حدود 60 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی سطح این شهر در نظر گرفته شده است که در طول عمر شهرداری این مبلغ بی سابقه بوده است.

تلاش برای طرح مکانیزه جمع آوری زباله 

شهردار جویبار با بیان اینکه رفع مشکل زباله یکی از مطالبه های جدی مردم این شهر بوده است، گفت: در مدیریت پسماند تمام تلاش خود را برای انجام عملیات مکانیزاسیون جمع ‌آوری مکانیزه پسماند، به کارگیری خواهیم کرد.

فقیه با اعلام اینکه این شهرداری در نظر دارد تا تمام سطح این شهر را به باکس زباله مجهز کند، گفت: تاکنون 150 باکس زباله در سطح شهر به منظور افزایش بهداشت عمومی جانمایی و نصب شده ست.

وی بیان کرد: همچنین در ابتدای امسال هم 200 باکس زباله خریداری و به زودی در سطح شهر جانمایی و نصب خواهد شد.

شهردار جویبار، تاکید کرد: در بحث عملیات جمع آوری مکانیزه پسماند در سطح این شهر بنا داریم تا بتوانیم نقش عامل انسانی را بیش تر از ماشین آلات کنیم.

اعلام آمادگی شهرداری جویبار برای ساخت موزه کشتی

شهردار جویبار از این شهر به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان نام برد و گفت: معتقد هستیم که موزه کشتی در جویبار یک سرمایه اجتماعی است که باید برای نسل آینده به عنوان یک میراث ماندگار حفظ شود.

فقیه با بیان اینکه استاندار مازندران به راه اندازی موزه کشتی در سال جاری تاکید دارد، افزود: سهم شهرداری در بحث موزه کشتی، تملک بوده که انجام شده است. مرمت و بازسازی این خانه هم با میراث فرهنگی بوده که متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرده است.

طبق گفته شهردار جویبار در سفر وزیر ورزش و جوانان به مازندران، اعلام شد که این شهرداری آمادگی لازم در جهت مشارکت مالی برای به سرانجام رسیدن این طرح را دارد.

فقیه در پایان از مردم شهر جویبار، اعضای شورای شهر و فرماندار این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در سال جاری با انجام اقدامات عمرانی تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیریم تا علاوه بر حفظ شان مردم، بتوانیم شهری زیبا را هم ایجاد کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار