فقط ۳۰ درصد طرح هادی در روستای ریکنده اجرایی شده است\

فقط ۳۰ درصد طرح هادی در روستای ریکنده اجرایی شده است

  • کد خبر: 2111102121
  • چاپ
  • انتشار: 26 ارديبهشت 1401 - 11:52

رئیس شورای روستای ریکنده شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه تاکنون 30 درصد از طرح هادی در سطح این روستا به صورت مشارکتی انجام شده است، گفت: سالانه با نامه نگاری ها به دنبال اتمام اجرای طرح هادی در این روستا هستیم.

بهرام واگذاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه مهم ترین پروژه عمرانی سطح این روستا اجرای طرح هادی است، افزود: باتوجه به اینکه استارت طرح هادی این روستا از سال 82 بوده اما تاکنون نسبت به بازنگری آن اقداماتی انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه تلاش میکنیم تا پروژه های عمرانی نیمه تمام این روستا را به صورت مشارکتی انجام شود، گفت: تاکنون 30 درصد از طرح هادی در سطح روستای ریکنده به صورت مشارکتی انجام شده است و ما هر سال با نامه نگاری ها به دنبال اتمام اجرای طرح هادی در این روستا هستیم.

رئیس شورای روستای ریکنده با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح هادی در سطح این روستا حدود 3 تا چهار میلیارد تومان است، افزود: متاسفانه علی رغم درخواست ها برای اتمام طرح هادی در سطح این روستا اما اعتبارات به صورت قطره چکان است.

طرح هادی و انتظارات برآورده نشده روستائیان

رئیس شورای روستای ریکنده با بیان اینکه از سال ۸۲ اجرای طرح هادی و بازنگری آن متوقف شده است، گفت: یکی از مشکلات مهم روستای ریکنده ، نبودن برخی زمین ها در بافت روستایی بوده است و اهالی این منطقه برای الحاق به بافت، ساخت و سازو گرفتن مجوز با مشکل مواجه شده اند.

وی اجرای طرح هادی را یک آیتم مهم در توسعه روستاها بیان کردو افزود: با نامه نگاری و مکاتبات فروانی که با بنیاد مسکن و فرمانداری انجام شد در نهایت اعتباری در خرداد ماه سال گذشته به روستای ریکنده اختصاص یافت و تنها توانستیم تهیه نقشه طرح هادی با ۲۰ درصد کار توسط پیمانکار انجام دهیم.

واگذاری، تصریح کرد: ادامه روند این پروژه گرفتن مشاور بوده که متاسفانه روند اجرایی آن از شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ متوقف شده و پیگیری های شورا، دهیاری و اهالی روستا با بنیاد مسکن به نتیجه ای نرسیده است .

نقش مردم در توسعه روستایی   

رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر با بیان اینکه برخی از معابر فرعی بافت این روستا به صورت خودیاری و هزینه های مردمی عقب نشینی شده است، افزود: به همین منظور عقب نشینی بیش از 3 کیلومتر از معابر فرعی بافت این روستا انجام شده است.

واگذاری، گفت: در راستای اجرای طرح هادی تاکنون بیش از 95 درصد از عقب نشینی های بافت روستایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول 2 سال گذشته اجرای جوی و جدول، زیرسازی و آسفالت یک خیابان ریکنده به طول 200 متر آن انجام شده است، افزود: این طرح با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تا یک میلیارد تومان اجرا شده است.

رئیس شورای روستای ریکنده نامناسب بودن روکش آسفالت را دیگر مشکل این روستا اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ریکنده مسیر تردد چند روستا است اما متاسفانه از روکش آسفالت مطلوبی برخوردار نیست.

واگذاری در پایان با اعلام اینکه به همین منظور به راهداری، فرمانداری و بخشداری نامه نگاری های زیادی صورت گرفته است، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی برای لکه گیری و روکش آسفالت انجام نشده است بنابراین از مسئولین ذی ربط می خواهیم تا نسبت به این امر مهم اقدام نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار