کوهی‌خیل شهر ساحلی که عرصه ساحلی ندارد\

کوهی‌خیل شهر ساحلی که عرصه ساحلی ندارد

  • کد خبر: 2111102132
  • چاپ
  • انتشار: 27 ارديبهشت 1401 - 11:01

شهردار کوهیخیل، گفت: ما جزء شهرهای ساحلی هستیم اما متاسفانه هیچ عرصه ساحلی در اختیار این شهرداری قرار نگرفته و در این زمینه مکاتباتی با نمایندگان دوره های گذشته و هم اکنون داشته ایم.

علی اصغر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز بودجه سال گذشته این شهرداری را هفت میلیارد و 250 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: حدود هشت میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه تحقق پیدا کرده که حدود 15 درصد افزایش داشته است و همچنین پیش بینی بودجه امسال شهرداری حدود 10 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

وی با اعلام اینکه همچون سال های گذشته اقدامات عمرانی به جاری برتری داشته است، گفت: فعالیت های عمرانی 56 درصد و جاری 44 درصد بوده است.

شهردار کوهیخیل یکی از مهم ترین برنامه های عمرانی سال جاری را زیرسازی و آسفالت معابر فرعی اعلام کرد و افزود: در نقاطی از سطح شهر که ساخت و ساز واحدهای مسکونی صورت می گیرد زیرسازی و آسفالت معابر جدید توسط شهرداری در اسرع وقت انجام می شود.

قاسمی آسفالت لاین شرقی ساحل در حوزه شهری با هزینه 2 میلیارد تومان که از محل اعتبار استانی بوده را یکی دیگر از اقدامات مهم عمرانی شهرداری کوهیخیل بیان کرد و افزود: اگر مشارکت ساحل نشینان در اجرای این طرح اتفاق بیافتد اجرای کامل این طرح که حدود 1.5 کیلومتر بوده کار زیرسازی و آسفالت آن را انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه ناتمام بلوار هشت متری که از سال گذشته آغاز و تاکنون نیز عملیات اجرایی آن به طول چهار کیلومتر انجام شده است، ادامه داد: در سال جاری بیش از 100 میلیون تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است که به دلیل این میزان اعتبار به بهره برداری کامل نمی رسد.

شهردار کوهیخیل ارتقاء طرح پارک سلامت در زمینی به مساحت بیش از چهار هکتار را دیگر برنامه این شهرداری اعلام کرد.

قاسمی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا سال گذشته با مشارکت خانواده معظم شهدا، بنیاد شهید و شهرداری کوهیخیل به بهره برداری رسیده است، گفت: در سال جاری طراحی سردرب گلزار شهدا صورت خواهد گرفت.

وی یکی از مهم ترین مشکلات شهرداری کوهیخیل را در بحث حوزه تجهیزات و امکانات در حوزه شهری بیان کرد و گفت: این منطقه در حال توسعه بوده و با توجه به حضور شهرک صنعتی و ساحلی نشین بودن نیاز به تجهیزات و امکانات توسعه یافته تری می باشد. درحالی که تنها ماشین نیمه سنگین و فرسوده آتش نشانی مربوط به سال 83 در زمان تاسیس شهردرای کوهیخیل بوده است.

شهردار کوهیخیل، تصریح کرد: در این زمینه مکاتبات فراوانی با دفتر امور شهری و سازمان شهرداری ها و نمایندگان صورت گرفته اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

قاسمی یکی دیگر از مشکلات بر جامانده از سال های گذشته را نبود عرصه ساحلی برای مردم کوهیخیل و مسافران بیان کرد و افزود: ما جزء شهرهای ساحلی هستیم اما متاسفانه هیچ عرصه ساحلی در اختیار این شهرداری قرار نگرفته و در این زمینه مکاتباتی با نمایندگان دوره های گذشته و هم اکنون داشته ایم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جلسه آزادسازی سواحل در استانداری این طرح با نظر مثبت این ستاد مطرح شد اما منابع طبیعی تاکنون زیر بار این مصوبه نرفته است، گفت: این موضوع همچنان یکی از درخواست های جدی شهرداری کوهیخل بوده و ما همچنان پیگیر این مساله هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار