دو واحد مشاوره شیردهی در مرکز بهداشت قائمشهر راه اندازی شد/ ایران جوان بمان\
  • به مناسبت هفته ملی جمعیت؛

دو واحد مشاوره شیردهی در مرکز بهداشت قائمشهر راه اندازی شد/ ایران جوان بمان

  • کد خبر: 2111102154
  • چاپ
  • انتشار: 31 ارديبهشت 1401 - 10:08

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه به مناسبت هفته ملی جمعیت 2 واحد مشاوره شیردهی در مرکز بهداشت این شهرستان افتتاح شده است، گفت: این مرکز برای اولین بار در سطح استان و در راستای خانواده و دوستدار کودک راه اندازی شده است .

دکتر محمد گران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه از 24 تا 30 اردیبهشت ماه هفته ملی جمعیت با شعار ایران جوان بمان نامگذاری شده است، افزود: روز 24 اردیبهشت ماه " در آرزوی فرزند ( ناباروری)" ، روز 25 اردیبهشت ماه " فرزند تنهای من ( آسیب های تک فرزندی )" روز 26 اردیبهشت ماه " خانواده دوستدار فرزند ( فرزند پروری ) " روز 27 اردیبهشت ماه " پدر و مادر حس خوب زندگی ( والدین و صمیمیت زندگی ) " 28 اردیبهشت ماه " زندگی سالمندی من ( سالخوردگی جمعیت)" 29 اردیبهشت ماه " می خواهم زنده بمانم ( سقط و قتل جنین ) " و 30 اردیبهشت ماه بنام "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ( قانون و فرزند آوری)" نامگذاری شده است. 

وی با اعلام اینکه اقدامات لازم در مرکز بهداشت شهرستان و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت این شهرستان انجام شده است، گفت: در سطح این شهرستان 19 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 13 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 76 پایگاه پزشک خانواده و به همین تعداد هم خانه بهداشت وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مهم ترین اقدامات کمیته درون سازمانی، برون سازمانی است که در سطح مراکز این شهرستان برگزار شده است، افزود: برای هفته ملی جمعیت 2 مرکز منتخب روستایی به صورت نمادین با حضور مسئولین ارشد ستاد شهرستان انتخاب شده است تا ویزیت و مشاوره رایگان صورت بگیرد.

دکتر گران با اشاره به اینکه در مرکز المشیر که امروز برپا می شود با حضور "متخصص و جراج زنان و زایمان دکتر شیوا رحیمی پطوردی" و "سودابه حاج آقا محمد کارشناس ارشد روانشناس " در برنامه تحکیم خانواده در حال برگزاری است، گفت: در این مرکز آموزش و ویزیت رایگان توسط متخصص با حضور گروه هدف در برنامه جوانی جمعیت و مشاوره در راستای تحکیم خانواده با ارتقاء ازدواج سالم و کاهش طلاق برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه های برگزار در این مرکز را برپایی نمایشگاه نقاشی کودک با موضوع خانواده و فرزند آوری، کاشت نهال به صورت نمادین برای متولدین سالهای 1400 و 1401 و همچنین به پرواز درآوردن کبوتر اعلام کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر از دیگر برنامه های هفته ملی جمعیت که دوم خرداد ماه در مرکز روستای حاجیکلا برگزار می شوداشاره و گفت: در این مرکز از خانواده های شکوهمند و خانواده های که در طرح برکت صاحب فرزند شدند؛ دعوت به عمل آمده است. 

دکتر گران دیگر برنامه های هفته ملی جمعیت را تقدیرو تجلیل از متخصص زنان، ویزیت رایگان همکاران شبکه بهداشت، همایش در دانشگاه فرهنگیان تحت عنوان پیشگیری از ناباروری صمیمت و روابط خانواده ، پخش تیزر و ... بیان کرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته ملی جمعیت 2 واحد مشاوره شیردهی در مرکز بهداشت این شهرستان افتتاح شده است، گفت: این مرکز برای اولین بار در سطح استان و در راستای خانواده و دوستدار کودک راه اندازی شده است وهمچنین در این هفته برای اولین بار و به صورت متمرکز کلاس آمادگی زایمان فیزیولوژیک با نگرش و ارتقاء درصد زایمان طبیعی انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قائمشهر هدف از افتتاحیه این مرکز ها را در راستای شعار ایران جوان بمان برپا شده است.

دکتر گران در پایان با اشاره به اینکه در این هفته ویزیت رایگان برای بسیج جامعه زنان و کمیته امداد برپا شده است، گفت: همچنین در روز جمعه تیم سلامت بانوان در مصلی جمعه مستقر شدند و در آن مکان آموزش و ویزیت رایگان هم انجام شده است.

خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار