پیش بینی مخزن ۱۰۰ میلیون لیتری برای تامین آب همدان\

پیش بینی مخزن ۱۰۰ میلیون لیتری برای تامین آب همدان

  • کد خبر: 2111102431
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1401 - 18:09

فرماندار همدان گفت: با توجه به اینکه برداشت از سد اکباتان تا چند روز آینده به صفر می رسد برای جایگزین کردن یک منبع آبی،  مخزن یک میلیون لیتری برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز این شهر در نظر گرفته شد.

به گزارش استناد نیوز ، «محمدعلی محمدی» روز یکشنبه در بازدید از پایگاه پشتیبانی و مجتمع امدادی رفاهی جمعیت هلال احمر همدان در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بروز مشکل در تامین آب، ابتدا توزیع آب آشامیدنی بسته بندی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تقسیم بندی ابتدا مناطقی که پیشتر از سداکباتان آب مورد نیازشان تامین می شد و به علت کاهش آب سد با مشکل مواجه شده بودند در اولویت توزیع آب آشامیدنی قرار گرفتند.

 

فرماندار همدان اظهار داشت: تا زمان تکمیل طرح آبرسانی به همدان ، برای پر کردن این خلاء لازم است به مناطقی نظیر شهرک شهید بهشتی، شهید مدنی، شهرک امیر کبیر و دیگر نقاط توزیع  آب های بسته بندی صورت گیرد.

 

محمدی اضافه کرد: در کنار آب بسته بندی، تانکرها اقدام به حمل آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان کرده و در نقاط مختلف مستقر می شوند.

 

وی گفت: ۱۰۰ دستگاه تانکر با حجم هر یک بیش از ۳۰ هزار لیتر ساماندهی شدند و آنها آب آشامیدنی مورد تایید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را بارگیری می کنند.

 

فرماندار همدان افزود: آب موجود در چاه های روستای امزاجرد، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و چندین چاه دیگر از طریق علمک نصب شده وارد ۵۰ تانکر شده سپس به مخزن تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می شود.

 

محمدی ادامه داد: آب یکبار دیگر در این محل فرآوری شده تا تصفیه خانه از کار نیفتد و هم مخزن با گذشت زمان از دست نرود.

 

وی اضافه کرد: علت بهره گیری از این مخزن این است که مناطق علاوه بر تامین آب آشامیدنی مورد نیاز ، آب لازم برای استحمام و شستشوی لباس و ظروف را هم داشته باشند.

 

فرماندار همدان اظهار داشت: هم اینک ۱۴ میلیون لیتر آب در این مخزن با گنجایش ۱۰۰ میلیون لیتر، آب با کیفیت و سالم موجود است و تانکرهای حامل آب از ۶ قسمت ورودی مخزن آب را به آن تزریق می کنند.

 

محمدی گفت: وضعیت پایدار و نسبی که هم اینک در آن قرار داریم ناشی از همکاری کشاورزان ساکن در روستاهای گنج تپه شهرستان بهار تا کبودرآهنگ، روستاهای دهپیاز، امزاجرد ، یکن آباد و انصارالامام است.

 

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته دبی و خروجی چاه های تحت مالکیت آب و فاضلاب بسیار کمتر از چاه های کشاورزان است که یکی از علل آن مسدود شدن لوله با گذر زمان است.

 

فرماندار همدان افزود: طرح مطالعاتی نسبت به وضعیت چاه های در اختیار شرکت آب و فاضلاب با در نظر گرفتن مقدار آب دهی و طول عمق چاه در گذشته و مقایسه با وضعیت فعلی صورت می گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار