کاهش تعداد اعضای کتابخانه های قائمشهر در دوران کرونا /شهرداری قائمشهر سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع پرداخت می کند\

کاهش تعداد اعضای کتابخانه های قائمشهر در دوران کرونا /شهرداری قائمشهر سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع پرداخت می کند

  • کد خبر: 2111102541
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1401 - 13:34

خبرنگار: مریم معینی 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه قبل از دوران کرونا 10 هزار نفر از شهروندان عضو کتابخانه های سطح این شهرستان بودند، گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار نفر از شهروندان قائمشهری عضو کتابخانه های عمومی سطح این شهرستان هستند.

 

مونیکا زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه قبل از دوران کرونا 10 هزار نفر از شهروندان قائمشهری عضو پنج کتابخانه نهادی سطح این شهرستان بودند، افزود: در حال حاضر حدود 6 هزار نفر از شهروندان عضو کتابخانه هستند .

وی گفت: در دوران کرونا با ریزش حدود چهار هزار نفری عضو مواجه بوده ایم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قائمشهر علت ریزش عضو کتابخوان در سطح این شهرستان را شرایط قرمز و بسته بودن کتابخانه ها اعلام کرد و افزود: بسیاری از علاقه مندان در دوران کرونا به دلیل بسته بودن کتابخانه ها نتوانسته اند نسبت به تمدید عضویت خود اقدام کنند.

زارعی نقش مدارس را در کتابخوانی بی نظیر دانست و افزود: همزمان با بازگشائی مدارس، همکاران کتابخانه ما در حال تلاش هستند تا دانش آموزان را به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: مدارس با آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ کتاب برای جامعه ای که افراد آن با مطالعه آگاه باشند در زمینه های علمی می تواند کمک های شایانی انجام دهد.

300 میلیون تومان برای سالن آمفی تئاتر کتابخانه قائمشهر مصوب شد

رئیس اداره کتابخانه شهرستان قائمشهر با بیان اینکه سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شهرستان قائمشهر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: امسال در کمیته برنامه ریزی 300 میلیون تومان برای این سالن مصوب شد که با اختصاص آن می توانیم نسبت به نصب پرده نمایش و ویدئوپروژکتور اقدام کنیم.

واگذاری ساختمان کتابخانه عمومی شهدای کوچکسرا شهرداری به نهاد کتابخانه

زارعی از واگذاری ساختمان کتابخانه عمومی شهدای کوچکسرا شهرداری به این نهاد خبر داد و گفت: برای گرفتن مجوزات لازم از نهاد کتابخانه کشور اقدامات لازم را انجام داده ایم.

وی با اعلام اینکه برای تجهیز کردن این ساختمان 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: با شهرداری قائمشهر در این خصوص نشستی برگزار خواهیم کرد تا هر چه زودتر بتوانیم نسبت به تجهیز کردن این ساختمان اقدام کنیم.  

رئیس کتابخانه قائمشهر در خصوص پرداخت نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه ها، گفت: شهرداری قائمشهر نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از محل درآمد شهرداری به موقع اقدام می کند.

زارعی در پایان از شهروندان خواست تا نسبت به عضویت در کتابخانه های سطح این شهرستان اقدام کنند.

حدود 100 هزار جلد کتاب در کل کتابخانه های قائمشهر وجود دارد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار