توزیع 400 بسته آموزشی ،‌پایان چشم انتظاری دانش آموزان محروم قائمشهری\

توزیع 400 بسته آموزشی ،‌پایان چشم انتظاری دانش آموزان محروم قائمشهری

  • کد خبر: 2111103483
  • چاپ
  • انتشار: 28 شهریور 1402 - 15:15

اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر و سیمرغ هر سال و در آغاز سال تحصیلی طرح «مهر تحصیلی» برای حمایت از دانش آموزان محروم و آبرومند اجرا می کند و امسال نیز این طرح با اهدای ۴۰۰ بسته آموزشی اجرا شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ در خصوص اجرای این طرح ملی در گفت و گوی اختصاصی با استناد نیوز، گفت که در آغاز سال تحصیلی 1402 این اداره اقدام به تهیه بسته های آموزشی برای  400 دانش آموز آبرومند این دو شهرستان کرده است.

علی فتحی  ارزش هر بسته تحصیلی این دانش آموزان را پنج میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد :‌  برخی از این بسته هادر قالب بُن خرید و برخی دیگر نیز به صورت بسته ها و کالاهای مورد نیاز این دانش آموزان تهیه شده است .

وی در خصوص انتخاب دانش آموزانی که این بسته های تحصیلی به آنها تعلق گرفته است اعلام کرد :‌ برابر لیست تهیه و ارائه شده از سوی دهیاران و فرماندهای پایگاههای روستاهای دارای موقوفه ؛  این ملزومات میان دانش آموزان توزیع شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان های قائمشهر و سیمرغ انجام طرح مهر تحصیلی را روندی در لمس اثرات و تبعات وقف و درآمدهای ناشی از آن برای جامعه و نیز ترغیب و تشویق دیگر آحاد جامعه برای گرایش به وقف های جدید موردنیاز جامعه عنوان کرد.

شناسایی دانش آموزان جامانده برای دریافت بسته های آموزشی

وی اظهارداشت :‌توزیع این میزان بسته های تحصیلی دانش آموزان از محل درآمد موقوفات شهرستان ادامه خواهد داشت و  قرار است اداره آموزش و پرورش دانش آموزان محروم که از این لیست جا مانده اند را شناسایی و معرفی کند تا آنها نیز از این بسته ها بهره مند شوند .

به گفته فتحی سال تحصیلی پارسال به همین تعداد بسته میان دانش آموزان با شیوه متفاوت توزیع شد و با برپایی نمایشگاه در امامزاده حمزه و عرضه ملزومات تحصیلی با قیمت مناسب از طریق بن خرید آنها مبادرت به خرید وسایل مورد نیاز دانش آموزان کردند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر در پایان همچنین از اعزام آشپزانی که در ایام محرم و صفر بدون دریافت وجه و به صورت رایگان در مساجد فعالیت کردند به مشهد مقدس خبر داد و گفت :‌ براساس لیستی که ارائه می شود و موجودی که اداره اوقاف دارد این افراد به مشهد مقدس اعزام شوند که با این کار به نوعی زمینه تشویق و ترغیب افرادبه انجام کار خیر را فراهم می کنیم .

اوقاف



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار