آغاز فصل تحصیل ۱۴هزار دانشجو در مازندران\

آغاز فصل تحصیل ۱۴هزار دانشجو در مازندران

  • کد خبر: 2111103517
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1402 - 08:22

رئیس دانشگاه مازندران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور دکتر سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد، گفت: در استان مازندران حدود ۱۴ هزار دانشجو داریم که آغاز سال تحصیلی امسال را جشن میگیرند.

به گزارش استناد نیوز،  دکتر علی‌نژاد افزود: در این استان و در سطح دانشگاه‌های مازندران ۳ هزار و ۵۰۰ عضو هیئت علمی اعم از دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی و آزاد اسلامی مشغول به فعالیت هستند

او گفت: در دانشگاه مازندران ۴۱۰ عضو هیئت علمی و ۱۳ هزار دانشجو داریم که ۲ هزار نفر از آن‌ها دانشجویان نوورود هستند که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل خواهند شد که از این تعداد ۵۰۰ دانشجو بین الملل و از کشور‌های همسایه هستند.

دکتر علی‌نژاد با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان به‌ویژه شهیدان والامقام دانست و افزود: وظیفه ما در قبال دانشجویان به‌عنوان فرزندانی که به امانت به دست ما سپرده شده است، این است که فرصت‌های خوبی را در حوزه‌های محتلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در اختیارشان قرار دهیم و امکان هرگونه سوءاستفاده از این جوانان نخبه ایرانی را از دشمنان سلب کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اقدامات دانشگاه در خصوص طرح مسکن ملی، خواستار پیگیری جدی استانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت در راستای تسریع در روند مراحل قانونی از سوی مسوولان مربوطه شد.

راه‌اندازی سامانه‌های پژوهشی، برقراری رفاهی حق مسکن، پیگیری دریافت تسهیلات از بانک‌ها و برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های استان از دیگر موارد اشاره شده در سخنان رییس دانشگاه مازندران بود. منبع / خبرگزاری صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار