ادارات و بانک‌ها جزیره ای عمل نکنند و مشکلات واحدهای تجاری و تولیدی را رفع کنند\

ادارات و بانک‌ها جزیره ای عمل نکنند و مشکلات واحدهای تجاری و تولیدی را رفع کنند

  • کد خبر: 2111109
  • چاپ
  • انتشار: 11 دی 1398 - 23:12

استناد نیوز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت:امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نامگذاری شد باید ادارات و بانک‌ها جزیره ای عمل نکنند و مشکلات واحدهای تجاری و تولیدی را رفع کنند.

 

به گزارش استناد نیوز، عبدالله مهاجر دارابی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران با حضور وزیر کشور در استانداری، اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان حامی بخش خصوصی، نقش مهمی در زمینه توسعه و رشد اقتصاد دارد.

وی افزود: امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نامگذاری شد باید ادارات و بانک‌ها جزیره ای عمل نکنند و مشکلات واحدهای تجاری و تولیدی را رفع کنند.

معاون استاندار مازندران نیز گفت: مازندران دارای 23 هزار و 756 کیلومتر جنگل، مرتع، دسترسی به دریا بوده و یکی از اولویت‌های گردشگری در کشور است که سال گذشته 50 میلیون اقامت شب در استان انجام شد.

مهدی رازجویان افزود: روزانه سه هزار و100 تن زباله درنازندران تولید می‌شود که زمان پیک ورود مسافران و گردشکران دو تا سه برابر می‌شود و کاه و کلش مرکباتی که دچار آفت می‌شوند ضریب این پسماند کشاورزی چندبرابر پسماند زباله خانگی است.

وی تصریح کرد: 28 مرکز دفن زباله در استان داریم اما متاسفانه مشکلات زیست محیطی در بحث خاک و زندگی جانواران ایجاد شده که اقدامات خاکپاشی صورت گرفت و باید در این زمینه مدیریت شود.

رازجویان با بیان اینکه پسماندهای خانگی یک پنجم پسماند استان است و مابقی مربوط به کشاورزی و صنعتی است، افزود: طرح تیام یا تفکیک یکپارچه زباله از مبدا در استان در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: مهم‌ترین برنامه راهبردی مدیریت پسماند شامل احداث کارخانه کمپوست در پنج منطقه بهشهر، بابل، قائم‌شهر، نور، تنکابن و احداث زباله‌سوز در ساری، آمل و نوشهر در حال پیگیری است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار