مشکلی در تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی نداریم\
  • سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

مشکلی در تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی نداریم

  • کد خبر: 2111209
  • چاپ
  • انتشار: 17 دی 1398 - 21:34

 

استناد نیوز- سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام نهاده‌های کشاورزی بیش از نیاز کشور در انبارها وجود دارد، گفت: با وجود تحریم‌ها مشکلی در تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی نداریم بلکه با مازاد بر نیاز داخلی روبرو هستیم.

 

 به گزارش استناد نیوز، «عباس کشاورز» در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی نهاده‌های کشاورزی سم، کود و بذر که در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش فشار تحریم‌ها با همکاری کشاورزان، بخش خصوصی و تشکل‌های تولیدی ما هیچ مشکلی در تولید نداشتیم و شرایط آرام شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت کشاورزی در ابتدای امر اتکای به تولید داخل و ورود دانش کشاورزی است، تصریح کرد: اکنون بیش از ۱۰ هزار نوع برند کودی در کشور داریم که تاکنون بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ برند ثبت و عرضه شده است که بیانگر مدیریت بین تامین، تقاضا و عرضه است.

به گفته کشاورز، در حال حاضر ۴۰ تا ۷۰ درصد نهاده‌های بخش کشاورزی بیش از سال گذشته تامین شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: شرایط موجود نشان می‌دهد که ما باید سیاست‌های‌مان را تغییر بدهیم، به طوری که برخی از شرکت‌های خارجی به دلیل شرایط ایجاد شده کشور ما را ترک کردند و در مقابل شرکت‌های داخلی با افزایش تولید مشکلات را برطرف کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی کاهش تدریجی وابستگی به واردات نهاده‌های کشاورزی است، افزود: با مشارکت بخش خصوصی گام‌هایی در این زمینه برداشته‌ایم و دولت آمادگی هرگونه پشتیبانی در این خصوص را دارد به طور مثال برای تولید بذر هیبرید کارهایی را شروع کرده‌ایم و امیدواریم تولیدکنندگان داخلی به این حوزه ورود کنند.

کشاورز از وضعیت مطلوب تولیدات کشاورزی در سال‌جاری خبرداد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تولیدات کشاورزی بیش از ۶ درصد رشد داشته و این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه محور تمامی اقدامات ما در شرایط فعلی تولید است و راهی به جز توجه به این موضوع نداریم، تصریح کرد: در زمان کار با شرکای تجاری باید دانش فنی را به منظور بومی‌سازی وارد کشور کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ما خواستار افزایش خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی هستیم و امیدواریم در آینده این موضوع گسترش پیدا کند.

به گفته وی، اکنون کشاورزی کشور در آستانه آغاز کشت بهاره است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار