88 نفر بر اثر حوادث کار فوت شدند\

88 نفر بر اثر حوادث کار فوت شدند

  • کد خبر: 216434
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1398 - 10:17

استنادنیوز؛مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در سال گذشته (97) هشتاد و هشت نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

به گزارش استنادنیوز به نقل از  روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،دکتر علی عباسی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با 13 و آمل با 12و بابل با 9 فوتی بیشترین و شهرهای گلوگاه ،سوادکوه نکا و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

علت فوت

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 35 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 28 مورد نیز برق گرفتگی و ما بقی اصابت جسم سخت و سایر موارد می باشد.

مرداد بیشترین ماه

عباسی با بیان اینکه مرداد ماه با 16 نفر بیشترین و مهر با 12 ،تیر و اردیبهشت هر کدام با 8 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 73 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود : تعداد شش (6) نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

افزایش 9 درصدی مصدومین ناشی ار حادثه کار

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 913 نفر مصدوم (869 مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار