برگزاری کارگاه نحوه تشکیل تعاونی و اتحادیه روستایی\
  • در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری صورت گرفت:

برگزاری کارگاه نحوه تشکیل تعاونی و اتحادیه روستایی

  • کد خبر: 216505
  • چاپ
  • انتشار: 10 ارديبهشت 1398 - 19:48

استنادنیوز؛ در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری کارگاه نحوه تشکیل تعاونی و اتحادیه روستایی به طور خلاصه تشریح گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، در ابتدای این کارگاه نحوه تشکیل تعاونی و اتحادیه روستایی به طور خلاصه تشریح گردید و در ادامه علل عدم موفقیت تعاونی­های روستایی به بحث گذاشته شد که نتایج ذیل به دست آمد:

1-متناسب با اهداف تشکیل اساسنامه تدوین نمی­شود و در طول مسیر کار باید اصلاح شود.

2عدم شناخت از اهداف و حقوق

همچنین بیان گردید برای جلوگیری از مشکلات و رسیدن به موفقیت باید اساسنامه متناسب با اهداف ان تنظیم گردد همچنین آموزش، اطلاع رسانی و آموزش همه افراد مد نظر قرار گرفته و از پیشنهادات جمع از طریق نشست ها استفاده گردد. همچنین اگر از نظرات تک­تک افراد در تهیه و تدوین اساسنامه و سایر فرآیندها استفاده گردد میزان تعلق خاطر افراد افزایش می­یابد.

زمانی یک تعاونی موفق و فعال خواهد شد که دو عامل فکر(ایده) و سرمایه(پول) فعال شده باشد. همچنین برای رسیدن به برنامه درست علاوه بر پول و ایده نیاز به پشتیبانی می­باشد و برنامه ریزی نیز از اصول کار خواهد بود. تشکیل انجمن صنفی که مسول پیگیری برنامه ها باشد موجب پشتیبانی مناسب و دست یابی سریعتر به اهداف می­باشد. انجمن صنفی نقش مطالبه­گری برای خواسته­ها و چانه­زنی برای نیازها را برای اعضا تشکل خواهد داشت.

در بخش دوم کارگاه صندوق حمایت مالی معرفی گردید و بیان شد در تاریخ 26/12/1381 مقرر گردید برای حمایت از بخش کشاورزی صندوق حمایت بخش کشاورزی تاسیس گردد. دولت با فروش اموال خود در وزارت جهاد کشاورزی صندوق مالی درست نمود و مقرر گردید49درصد از صندوق­های مالی را به صورت وام پرداخت کند و 51 درصد با مردم باشد.

همچنین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی توسط دولت در کلیه استانها ایجاد شد. در استان 13 هزار عضو صندوق یکجا میسر نخواهد بود بنابراین حداکثر 50 نفربه صورت تعاونی در خواهند آمد و امور دولت به آنها واگذار خواهد شد. به استناد بند ب ماده 29 دولت منابع طبیعی و محیط زیست اجرای فعالیت های خود را به تشکل های منطقه­ای واگذار خواهند کرد البته قراردادهای کوچک و متوسط بدون تشریفات به تشکل­ها و تعاونی­ها واگذار خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار