قصه «مانکن» از زبان سهیلی‌زاده/داستانی که از مردادماه سر باز می‌کند\

قصه «مانکن» از زبان سهیلی‌زاده/داستانی که از مردادماه سر باز می‌کند

  • کد خبر: 217330
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1398 - 06:53

استنادنیوز؛ تهیه کننده سریال «مانکن» از احتمال توزیع این سریال از اوایل مرداد در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

«ایرج محمدی» تهیه کننده سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده ، درباره زمان توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: اگر مراحل فنی و اداری سریال در وزارت ارشاد روی روال پیش رود امیدواریم تا اوایل مرداد ماه این سریال روانه بازار شود و انشاله مخاطبان شاهد سریالی باشند که بدون وقفه و به صورت هفتگی در دسترس‌شان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ قسمت از این سریال به طور کامل آماده شده است و در شرایطی که  هنوز دو ماه و نیم از تصویربرداری‌مان باقی مانده است، مابقی نیز تا یک ماه آینده آماده خواهد شد.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه «مانکن» ادامه‌دار نخواهد بود، بیان داشت: پرونده این سریال در همان ۲۶ قسمتی که از اول نوشته شده بود بسته خواهد شد و دیگر ادامه نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به تفاوت دو مدیوم تلویزیون و نمایش خانگی که برای اولین بار است این مدیوم را تجربه می‌کند، نیز گفت: مدیوم نمایش خانگی از نظر ساختار و شکل کار برای تهیه کننده تفاوت آنچنانی ندارد. اما اصولا سریال‌های تلویزیونی مدیومی فراگیر دارند و برعکس نمایش خانگی هستند که مدیومی فراگیر ندارد. لذا باید در این مدیوم به گونه‌ای کار کرد که به لحاظ کیفی و صحنه و داستان آنقدر ارزشمند و جذاب باشد که مردم برای دنبال کردن این سریال‌ها هزینه کنند که در اینجا چالشی برای تهیه کنندگان بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: این تصور اشتباه وجود دارد که می‌گویند سریال‌هایی که در شبکه خانگی تولید می‌شوند با هزینه‌های بالا تولید می‌شوند، اما ما این اتفاق را با کیفیتی متعادل و خوب پیش بردیم. از نظر بازیگران مطرحی که داریم و نوع لوکیشن‌ها و ... همگی از کیفیت بالایی برخوردار است. در نتیجه اینها چالش‌هایی را بوجود می‌آورد که تهیه کننده باید کار ارزشمندی انجام دهد تا مخاطب آنرا خریداری کند و همین دلیل‌های زیادی است که کار در شبکه نمایش خانگی را به نسبت تلویزیون دشوارتر می‌کند.

تهیه کننده سریال «دلدادگان» درباره انتخاب نام این سریال نیز عنوان داشت: در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی اسامی به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که به نوعی به آن مقوله اشاره‌ای شده باشد و منظور ما هم در این سریال ماجرای مانکن و مدلینگ و حضور دختر و پسرهای جوان به عنوان مانکن نیست. خصوصا اینکه درباره خانم‌ها محدودیت پخش داریم و در قالب سریال از آن استفاده نکردیم.

این تهیه کننده در توضیح نام مانکن و کاربرد آن در این سریال نیز بیان داشت: انسان‌ها افرادی هستند که نسبت به مسائل اجتماعی و خانوادگی نباید بی‌تفاوت و بی‌احساس و بی‌مسئولیت باشند. وقتی انسانی بی‌دغدغه، بی‌مسئولیت، بی‌تفاوت و ... باشد ناخودآگاه به مانکن تبدیل می‌شود و این اصل داستان سریال ما را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به محوریت قصه «مانکن» نیز گفت: محوریت قصه ما کاملا عاشقانه و خانوادگی است و در کنار دو زوج عاشقی که داریم، این را می‌گوییم که اطرافیان نباید از آنها سو استفاده کنند. در سریال‌های قبلی که برای تلویزیون کار کرده بودم اغلب ملودرام‌های خانوادگی و اجتماعی بود. در مانکن هم همین ژانر را داریم که بر سر راه قهرمان‌های قصه مشکلاتی بوجود می‌آید و این شرایط را فراهم می‌کند که تبدیل به مانکن شوند اما درباره کاراکترهای ما این اتفاق نمی‌افتد. اینها احساس مسئولیت دارند و در جایگاه خودشان با کسانی که مانکن هستند و نسبت به مسائل پیرامونشان بی تفاوت هستند فرق دارند.

این تهیه کننده ادامه داد: البته در این سریال شغل یکی از شخصیت‌هایمان خرید و فروش لباس است و همانطور که می‌دانید در هر مغازه‌ لباس فروشی هم یک مانکن وجود دارد و ما به صورت استعاره‌ای از این نام استفاده کردیم.

وی در پایان نیز گفت: امیدوارم همدلی بین وزارت ارشاد و صنف آی پی بوجود آید تا مانع از پایمال شدن حقوق شهروندی مردم شود و تمام تلاش مسئولین ارشاد این است که چنین اتفاقی نیفتد. در نهایت نیز باید ساز و کاری بوجود آید که اگر تعهدی داده می‌شود حقوق شهروندی مخاطبان نیز از بین نرود.

 محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، لیندا کیانی، الهام پاوه‌نژاد، نازنین بیاتی و ... از بازیگران این سریال به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی هستند که در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار