ماهانه ۲ تا سه هزار مازندرانی به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند/استخدام مشمولان غایب در مراکز دولتی و غیر دولتی ممنوع است\

ماهانه ۲ تا سه هزار مازندرانی به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند/استخدام مشمولان غایب در مراکز دولتی و غیر دولتی ممنوع است

  • کد خبر: 217356
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1398 - 17:46

استناد نیوز، ‌ معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با رد این ذهنیت در افکار عمومی که ناجا در تقسیم مشمولان دخالت می کند، گفت که تقسیم سربازان بدون دخالت نیروی انسانی به صورت سیستمی، تصادفی و مطابق با نیازمندی های نیروهای مسلح است.

استناد نیوز، سرهنگ وحید بریمانی روز سه شنبه با بیان این نکته که سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا)، وظیفه تأمین سرباز نیروهای مسلح را به عهده دارد، افزود: نیروهای مسلح نیز طبق جداول سازمانی، سربازان را به کارگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: تقسیم سربازان بر اساس نیازمندی‌ها است و بر اساس سیاست‌های نیروهای مسلح، رده‌های عملیاتی در اولویت بکار گیری سربازان هستند و سربازان طبق روال تقسیم می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در خصوص تقسیم سربازان با توجه به محل سکونت آنان گفت: از آنجایی که تمرکز استقرار نیروهای مسلح در جغرافیای خاصی از کشور است و مشمولان در کل کشور مستقر هستند، به همین دلیل توزیع نیازمندی نیروهای مسلح با گسترش محل سکونت سربازان منطبق نیست.

وی گفت: البته برای افراد متأهل و تک‌فرزندان یکسری مواردی را لحاظ شده است که حتی‌الامکان در نزدیک‌ترین محل سکونت خود باشند.

غیبت مانع بهره مندی از کسرخدمت برای همه مشمولان می‌شود

سرهنگ بریمانی گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت خود اقدام نکرده‌اند با محدودیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، ممنوعیت خروج از کشور و مواجه می‌شوند، بنابراین باید وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ مشخص کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران بدون ارائه آماری به افزایش آمار سربازان فراری در استان اشاره کرد و بیان داشت: این مشمولان نمی‌توانند از مزیت‌های کسر خدمت بهره مند شوند.

به گفته سرهنگ بریمانی ماهانه به طور متوسط حدود ۲ تا سه هزار مشمول در استان مازندران به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند و همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران همچنین تاکید کرد استخدام مشمولان غایب برابر ماده ۶۲ قانون وظیفه عمومی در مؤسسات و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی ممنوع است.

بریمانی توضیح داد به استناد ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسه‌های دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارت خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

وی گفت: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده، غایب محسوب می‌شوند.

بریمانی گفت: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir و سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین اخبار مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب مطلع شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار