مردم بجای خرید به تعمیر رایانه روی آوردند\

مردم بجای خرید به تعمیر رایانه روی آوردند

  • کد خبر: 217412
  • چاپ
  • انتشار: 13 تیر 1398 - 16:50

استنادنیوز : رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه برخی از افراد بنابر شرایط اقتصادی و بازار به تغییر شغل روی آورده‌اند، گفت: در پی افزایش قیمت محصولات و کاهش واردات، تعمیر دستگاه‌های قدیمی بر خرید دستگاه‌های جدید پیشی گرفته است.

به گزارش استناد نیوز؛ محمدمهدیمیرمهدیدر گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حجم تقاضا در بازار رایانهو محصولات مرتبط کاهش یافته و این موضوع به دلیل افزایش قیمتو کاهش قدرت خرید افراد است.

رئیس اتحادیهفناورانرایانه تهران ادامه داد: در شرایط فعلی دستگاه‌های دست دوم جایگزین اجناس و محصولات جدید شده و تعمیرات رشدقابل توجهی را شاهد بوده و افراد چندان به دنبال ارتقا سیستم و خرید دستگاه جدید نیستند.

وی گفت: در شرایط فعلی که قیمت ارزرشد قابل توجهی داشته و عمده قطعات به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود، هزینه تعمیر و نگهداری محصولات قدیمی نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

میرمهدیبا بیان اینکه تعمیر نسبت به خرید کالای جدید مقرون به صرفه‌تر است، تاکید کرد: واردات قطعه و محصولات مصرفی کم و بیش انجام می‌شود اما میزان آن نسبت به گذشته کاهش داشته است.

رئیس اتحادیهفناورانرایانه تهران مدعی شد: بسیاری از افراد و تجار که در گذشته کالای نو به کشور وارد می‌کردند در شرایط فعلی برای تأمین نیاز بازار و انجام فعالیت صنفی به واردات قطعات مصرفی و دستگاه‌های استوک روی آورده‌اند.

وی به دریافت مالیاتدر این شرایط انتقاد کرد و گفت: برخی افراد پروانه کسب خود را ابطال و فعالیت خود را به یک تلفن همراهمحدوده کرده‌اند تا از پرداخت مالیات فرار کنند و از سوی دیگر بسیاری از افراد کسب و کارخود را به صنفاغذیهفروشان و رستوران داری تغییر داده‌اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار