پل بازسازی شده «ماشلک» نوشهر به بهره‌برداری رسید\

پل بازسازی شده «ماشلک» نوشهر به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: 217423
  • چاپ
  • انتشار: 14 تیر 1398 - 10:12


پل بازسازی و مرمت شده «ماشلک» نوشهر با اعتبار 35 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش استناد نیوز، پل «ماشلک» که در پاییز گذشته بر اثر سیلاب ویران و باعث فوت یک راننده نوشهری شده بود بالاخره پس از تلاش فراوان افتتاح شد و تردد در این محور مواصلاتی همچون گذشته برقرار شد.
نماینده مردم شهرستان‌هایی نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی و مرمت این پل، اظهار کرد: گوشواره‌های این پل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
قاسم احمدی لاشکی افزود: در زمینه پل روستای «ملکار» هم باید حتما چاره‌اندیشی شود و مدیران مربوطه حتماً در این حوزه توجه داشته باشند تا خدای نکرده مشکلاتی شبیه همین پل «ماشلک» به وجود نیاید.
وی بر لزوم حل مشکل روشنایی محور کمربندی نوشهر به رویان تأکید کرد و گفت: بسیار تأکید دارم که عملیات اجرای پروژه روشنایی محور نوشهر باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود و البته مدیران استان وعده دادند که تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران نیز  با اشاره به اینکه مهرماه سال گذشته به علت جاری شدن سیل، یک لاین از این پل تخریب شد و فرو ریخت، اظهار کرد: از مشاوران متعددی در دانشگاه تهران و صنعتی شریف برای ترمیم و بازسازی این پل بهره گرفتیم.
عباسعلی نجفی افزود: اگر به مشاوران مراجعه نمی‌کردیم بالاجبار این پل باید کاملاً تخریب می‌شد و همه چیز از نو طراحی و پل احداث می‌شد که برای احداث مجدد آن نیاز به 12 میلیارد تومان هزینه و نیز زمان زیادی لازم بود.
وی درباره مشخصات و عملیات انجام شده برای بازسازی و مرمت پل فرو ریخته «ماشلک»، تصریح کرد: در این مدت 400 متر مکعب سنگریزی و درناژ، 600 متر مکعب عملیات خاکی، 850 متر مکعب قالب بندی، 80 تن آرماتور بندی، 1300 کیلوگرم کابل، 1300 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران با بیان اینکه 35 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است، گفت: تعداد شمع‌ها 8 عدد به قطر یک متر و 20 و به طول 245 متر نیز در اجرای این پروژه استفاده شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار