۸۴ نقطه مازندران نیاز به ساخت یادمان شهدا دارد/برگزاری کنگره شعر به میزبانی مازندران\
  • مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران

۸۴ نقطه مازندران نیاز به ساخت یادمان شهدا دارد/برگزاری کنگره شعر به میزبانی مازندران

  • کد خبر: 217461
  • چاپ
  • انتشار: 15 تیر 1398 - 15:59


استناد نیوز، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تعداد ۸۴ نقطه استان نیاز به ساخت یادمان شهدا دارد، گفت: تاکنون ۴۰ نقطه به کمک سپاه شهرداری و خیران ساخته و تمام شد و ۸۵ درصد کار آن در حال اتمام بوده و ۴۴ نقطه دیگر باقی مانده است.


به گزارش استناد نیوز به نقل از فارس، محمد ملکی در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که پیش از ظهر امروز در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۱۲ سال طول کشید، تاکنون بیش از ۴۴ میلیارد تومان هزینه کردیم و فاز یک آن را در بهمن ۹۶ افتتاح کردیم ولی هنوز به‌دلیل کمبود اعتبارات بخش محتوایی آن تکمیل نشده است.

وی افزود: امیدواریم‌ بخش محتوایی آن تکمیل شود تا مردم بتوانند برای بازدید به ستاد راهیان نور استان بیایند در این زمینه اردویی سپاه کربلا چهار سنگر را تحویل گرفت و کار اردوگاهی آن شروع شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: برای ادامه راه باید از بودجه ملی، استانی، مشارکتی و مراکز استان‌ها و شهرداری‌ها کمک بگیریم.

این مسؤول با تشکر از مسؤولان شهری، گفت: امسال شورای اسلامی و  شهرداری‌های استان 4 میلیارد تومان حمایت کرد و به‌زودی برآورد را در اختیار شهرداری قرار داده و انتظار داریم در اجرای تکمیل شدن این پروژه بزرگ، شهرداری و سایر دستگاه‌ها کمک‌کنند.

ملکی با اشاره به پژوهش و تدوین ۴۰ عنوان کتاب، اضافه کرد: بحث دانشنامه دفاع مقدس که از ابلاغ‌های ستاد کل است در دستور قرار دارد، دولت، سازمان‌ها و نهادها کمک کردند تا این کار را سه ساله تمام کنیم، هزار مدخل در حوزه اجتماعی، جغرافیایی و اشخاص در حال نگارش است که نیازبه اعتبار دارد کتاب جمعیت هلال‌احمر با نام (نقش هلال احمر در دفاع مقدس)  آماده چاپ است، طی سه سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شد که کار تدوین ۱۰۰ مقاله انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش هنری و فرهنگی حمایت‌هایی داشتیم، افزود: در تولید و ساخت فیلم کوتاه دفاع مقدس ۴۲ مورد حمایت از تولید مستندی داشتیم، همایش پیشکسوتان تخصصی و کاری با حضور 4 هزار پیشکسوت سپاه و بسیج برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران  از مسؤولان خواست؛ با پای دل پای کار بیایید، چرا که مراکز فرهنگی مازندران زیر سوال رفتند، فراموش نکنیم نوکر شهدا هستیم و در این راه باید ذلیل شویم.

ملکی اضافه کرد: در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) میزبان حضور هشت شهید گمنام بودیم،  تعداد ۸۴ نقطه نیاز به ساخت یادمان شهدا دارد که تاکنون ۴۰ نقطه به کمک سپاه شهرداری و خیران ساخته و تمام شد و ۸۵ درصد کار آن در حال اتمام بوده و ۴۴ نقطه دیگر باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به سیل تهاجم فرهنگی که به استان و رودخانه‌های استان وارد شد کرامت شهدا خیلی از مشکلات را حل می‌کند این سیل تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک بود که درون آدم را سیاه می‌کند و  با فرهنگ دفاع مقدس می‌توان در مقابل آن ایستاد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: در راه اتمام پروژه دفاع مقدس سهم دستگاه‌ها و دولت برآورده شد و در ادامه یک عزم ملی و جزم استانی می‌طلبد، پروژه‌های عمرانی با توجه به تورم نباید به فردا بیفتد، تکمیل پروژه مرکز فرهنگی نیازمند به عزم استانی بوده البته مازندران نسبت به مراکز دیگر جلوتر است برای کل پروژه را تا الان ۴۴ میلیارد تومان هزینه کردیم.

این مسؤول یادآور شد: 10 هکتار زمین مرکز دفاع مقدس در طرح است، طی جلساتی که با مدیران اجرایی داشتیم دریافتیم که ما به چهار هکتار زمین قبل از اینکه از طرح خارج شود نیاز داریم که داخل پروژه ما است و باید خریداری شود که امیدواریم این بحث اجرایی شود.

ملکی بیان کرد: سه جشنواره تولیدی استانی داریم و در این زمینه ۲۱ دستگاه باید با ما همکاری کنند که مشکل خاصی در این بخش نداریم، بیست‌ودومین کنگره شعر امسال به میزبانی استان مازندران در دهه اول بهمن با حضور شاعران و مسؤولان کشوری برگزار خواهد شد که در این زمینه باید نخستین دبیرخانه شعر را شکل دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید حماسه ملی اسلامی ششم‌ بهمن در کتاب‌های درسی گنجانده شود،گفت: حماسه اسلامی شهرستان آمل فقط در آمل نباید باشد بلکه در کل ایران و جهان شناخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: 31 شهریور جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی با حضور پیشکسوتان تشکیل خواهد شده است.

  معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در ادامه این جلسه افزود: در برخی استان‌ها کارهای بزرگی در حوزه شهدا انجام شد که دلیلش تمرکز جدی روی مباحث پراکنده بود باید منابع را به گونه‌ای تجهیز کنیم که عظمت جنگ و باقیمانده‌های آن را به خوبی به معرض نمایش بگذاریم.

حسین حسن‌نژاد افزود: دستگاه‌های اجرایی اگر جاهایی پای کار نمی‌آیند بنا بر دلیل ملاحظات قانونی است، کارهایی که انجام شده  قطعا بسیار کم است ولی مدیران در این بخش دغدغه‌هایی دارند، از این رو امیدواریم با عزم جدی‌تر کار را دنبال کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار