پیش بینی تولید 6000 تنی هندوانه در میاندورود\

پیش بینی تولید 6000 تنی هندوانه در میاندورود

  • کد خبر: 217679
  • چاپ
  • انتشار: 22 تیر 1398 - 13:26

استناد نیوز، سرپرست مدیریت جهادکشاورزی میاندورود گفت: پیش بینی می شود امسال با میانگین تولید 40 تن در هر هکتار، 6 هزار تن هندوانه در این شهرستان تولید شود.

به گزارش استناد نیوز، ، سید اسماعیل علوی گفت: 150 هکتار از مزارع شهرستان میاندورود به کشت هندوانه اختصاص دارد که از لحاظ کيفيت محصول توليدي از جايگاه مطلوبي در سطح استان برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان منطقه درسال زراعي جاري با مساعد شدن شرايط آب و هوايي اقدام به عمليات کاشت اين محصول کردند، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال با میانگین تولید 40 تن در هر هکتار  6 هزار تن هندوانه برداشت و در بازارهای داخل و خارج استان عرضه شود.

علوی با اشاره به اينكه هندوانه سرشار از ويتامين‌هاي B است كه براي توليد انرژي حياتي است، افزود: متخصصين تغذيه توصيه مي‌كنند هندوانه منبع بسيار خوبي از ويتامين B6، B1 و منيزيم است و اين ميوه بخاطر ميزان بالاي آبي كه در خود دارد و تقريبا 90 درصد آن را در بر دارد، ارزش كالري آن، جزء باارزش‌ترين ميوه‌‌ها است و بدلیل دارا بودن آنتي‌اكسيدان‌ها،به كاهش شدت آسم كمك مي‌كنند و هندوانه خطر سرطان روده، آسم، بيماري قلبي، آرتروز هماتوئيد و سرطان پروستات را كاهش مي‌دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار