ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری مذهبی بقاع متبرکه در ساری\
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرکز مازندران

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری مذهبی بقاع متبرکه در ساری

  • کد خبر: 217684
  • چاپ
  • انتشار: 22 تیر 1398 - 15:22

استناد نیوز، حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه بقاع متبرکه ساری باید به قطب برگزاری محافل فرهنگی مذهبی تبدیل شوند، گفت: بقاع متبرکه در کنار ظرفیت فرهنگی، دارای ظرفیت عظیم گردشگری هستند که باید از این فرصت بهره گیری کرد.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام« علی سلطانی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرکز مازندران در همایش بزرگداشت امامزادگان این شهرستان در امامزاده سید محمد (علیه السلام) شهر فرح آباد با اشاره به وجود ۲۵۶​ بقعه متبرکه و امامزاده در مرکز مازندران گفت: شهرستان ساری از نظر وجود تعداد امامزادگان و بقعه متبرکه رتبه نخست استان را دارد.
وی با بیان اینکه تعداد امامزادگان شهرستان ساری از تعداد بقعه متبرکه برخی استان های کشور بیشتر است، بیان کرد: مردم ساری و استان مازندران از گذشته میزبان خاندان اهل بیت بودند و بخاطر همین به این استان دیار علویان می گویند.

سلطانی با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید از نظر ساختمان فیزیکی در بهترین شرایط قرار داشته باشند، تصریح کرد: احداث ساختمان بقاع متبرکه آبروی فرهنگی آن شهر و منطقه می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری بر ضرورت توجه به تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در همین راستا در هر منطقه از شهر و روستاها که امامزاده ای مدفون است با کمک مردم به دنبال احداث ساختمان و یا مرمت بقعه متبرکه هستیم تا مردم از فضای معنوی آن بهره گیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه بقاع متبرکه ساری باید به قطب برگزاری محافل فرهنگی مذهبی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه در کنار ظرفیت فرهنگی، دارای ظرفیت عظیم گردشگری هستند که باید از این فرصت بهره گیری کرد.

سطلانی شهر فرح آباد را یکی از شهرهای گردشگری استان دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت گردشگری شهر فرح آباد برای رونق گردشگری مذهبی در آستان مقدس امامزاده محمد (علیه السلام) این شهر استفاده کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار