«درد و دل ظریف با چاه» پس از برجام و جیسون و گاندو\

«درد و دل ظریف با چاه» پس از برجام و جیسون و گاندو

  • کد خبر: 217695
  • چاپ
  • انتشار: 23 تیر 1398 - 11:00

استنادنیوز؛ «محمود صادقی»، از چهره‌های تندروی اصلاح‌طلب در مجلس به تازگی طی اظهاراتی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این پرسش که «بازهم این روزها شاهد تخریب دولت و وزرا به صورت گوناگون هستیم.

آن هم در شرایطی که بیش از هر زمانی باید اتحاد و انسجام درونی داشته باشیم، این رفتارها چه تاثیری روی عملکرد دولت خواهد داشت؟» گفته است: بارها گفته‌ام آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های برجام عهدشکنی کرده و چرا ما این دولت را باید مورد مذمت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تفرق و چند صدایی در حال حاضر به ضرر منافع ملی است، اظهار می‌کند: امروز رقبای دولت به جای اینکه یک‌صدا در برابر دشمن خارجی بایستند، زمان را برای تسویه حساب‌های سیاسی مناسب دیدند و دست به عمل می‌زنند.

صادقی همچنین می‌گوید:

«شاید مصلحت نباشد که این موضوع را باز کنم، اما زمانی با دکتر ظریف یک گفت‌وگو خصوصی داشتیم، ایشان به قدری  به دلیل کارشکنی‌ها و چوب لای چرخ  برجام گذاشتن‌ها، درد و دل داشتند که به‌ ایشان گفتم باید یک چاهی را پیدا کنید و با آن درد و دل کنید.»

او می‌افزاید: اگر کارشکنی‌هایی که آقای ظریف درباره آن‌ها گفتند، نبود شاید امروز برجام می‌توانست به معاهده‌ای غیرقابل بازگشتی تبدیل شود!

*از ناصحیح بودن تحلیل محمود صادقی همین بس که خیال می‌کند علیه برجام کارشکنی شده است و همین کارشکنی‌ها بوده که بر ترامپ اثر گذاشته و او تصمیم به خروج از برجام گرفته است!

این در حالیست که بودند کسانی که از روز اول دولت آقای روحانی تصریح داشتند که این دولت آمده تا با آمریکا وارد یک توافق نهایی شود اما این توافق نهایی اولا بی‌دستاورد است، ثانیا شکست می‌خورد و ثالثا از دورن آن جاسوس کشف خواهد شد.

در باب درد و دل‌های آقای ظریف نیز گفتنیست که اگر هم درد و دلی بود با گذشتن ظریف و تیم مذاکره‌کننده دولت از خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای، دیگر جای هیچ گله‌گذاری نیست!

در ماجرای درد و دل‌ها البته بایستی نگاهی هم به پرونده امثال جیسون رضائیان و درّی اصفهانی داشت. اشخاصی که برخی از آنها طعم آدامس مقامات دولتی را هم می‌دانستند و حتی پس از دستگیری و مبادله شدن، در آمریکا توییت نویسی می‌کنند و روزهای آشنایی خود با آقایان را یادآوری می‌کنند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار