انتقاد نماینده نور و محمودآباد از وزیر جهاد کشاورزی/ به داد کشاورزان مظلوم برسید\

انتقاد نماینده نور و محمودآباد از وزیر جهاد کشاورزی/ به داد کشاورزان مظلوم برسید

  • کد خبر: 217696
  • چاپ
  • انتشار: 23 تیر 1398 - 11:10

استنادنیوز؛ علی اسماعیلی بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی به جای پرداخت یارانه به واردات کالاهای اساسی به حمایت از کشاورزان بپردازد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید هر چه سریعتر نسبت به تشکیل بازار متشکل ارزی اقدام و از هدررفت منابع ملی جلوگیری کند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به جای پرداخت یارانه به واردات کالاهای اساسی کشاورزی باید به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالاهای داخلی عمل کرده و به حمایت از کشاورزان مظلوم بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر می‌خواهیم آینده از امروز بهتر شود و نسل فردا سالم‌تر، شاداب‌تر و امیدوارتر از نسل امروز زندگی کند باید به مقوله آموزش و پرورش توجه جدی و کافی داشته باشیم چرا که آموزش و پرورش نبض تپینده و موتور محرک هر جامعه‌ای است.

اسماعیلی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار حساسی از تاریخ قرار گرفته است، گفت: از یک سو دشمنان خارجی و استکبار جهانی به هزاران شیوه نظام، مردم و سپاه را تحت فشارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی قرار داده‌اند و از سوی دیگر در داخل کشور چالش‌های فراوان زیست‌محیطی، بیکاری، عدم اشتغال مناسب جوانان، دانش آموختگان، فقر و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی، فسادهای گسترده اداری، سیاسی و بروکراسی زائد اداری بر شانه‌های مردم سنگینی می‌کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای برون رفت از این شرایط حساس کشور لازم است هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر دستگاه‌های اجرایی همچون جبران خدمات کارکنان و رفاه اجتماعی متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و برای سایر هزینه‌ها با توجه به لزوم  کاهش حجم هزینه‌های دولت و اعمال صرفه‌جویی نسبت به تعدیل آنها اقدام شود.

کار تجارت و بازرگانی باید به مردم و نمایندگان آنها در اتاق‌ها واگذار شود

وی با تأکید بر اینکه در صورت عدم تحقق درآمدها و کسری بودجه عمومی دولت دستگاه‌های اجرایی باید مجاز شوند با تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به فروش اموال مازاد خود اقدام کنند، ادامه داد: سازمان خصوصی سازی و هیأت واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی باید مکلف شوند با کار جهادی شبانه روزی نسبت به واگذاری شرکت‌های زیان ده بخش دولتی به بخش خصوصی و نه خصولتی اقدام کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید موظف شود که به وظایف حاکمیتی خود بپردازد و از تصدی‌گری بپرهیزد، تأکید کرد: کار تجارت و بازرگانی باید به مردم و نمایندگان آنها در اتاق‌ها واگذار شود.

مهمترین و اساسی‌ترین چالش فرهنگیان تأمین معیشت و حفظ کرامت اجتماعی آنها است

وی با بیان اینکه خانواده بزرگ فرهنگیان از بهترین و نخبه‌ترین سرمایه‌های انسانی ایران زمین هستند، تصریح کرد: حاصل تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه این قشر فرهیخته و زحمتکش انسان‌هایی هستند که آینده این مرز و بوم به دست و اراده آنها ساخته خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان یک معلم به این موضوع اعتقاد راسخ دارم که در سنگر مقدس تعلیم و تربیت هر اندازه هزینه شود در کوتاه مدت و بلندمدت پاسخ شایسته‌ای به جامعه داده خواهد شد؛ با این همه در حال حاضر مهمترین و اساسی‌ترین چالش فرهنگیان تأمین معیشت و حفظ کرامت اجتماعی آنها است.

رئیس جمهور  با معرفی وزیری پاس، پیام مثبتی به خانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور دهد

اسماعیلی ادامه داد: افزایش حقوق، دستمزد و مزایای فرهنگیان و رفع تبعیض در پرداخت حقوق آنها در قیاس با سایر دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه در کارمندان اداری آموزش و پرورش، تأمین بودجه کافی برای ادارت و مدارس، اعتماد و اعتقاد به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش و اصلاح محتوای کتاب‌های درسی در جهت آموزش‌های مهارتی و دور شدن از محفوظات می‌تواند در آینده نزدیک جوانه‌های امید را در دل فرزندان ایران اسلامی شکوفا کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست با معرفی وزیر امین، متخصص، دارای سعه صدر، پاسخگو به عملکرد و به دوری از جریانات سیاسی پیام مثبتی به خانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور دهد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار