ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در مازندران\
  • معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران :

ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در مازندران

  • کد خبر: 217702
  • چاپ
  • انتشار: 23 تیر 1398 - 15:24

استناد نیوز، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، با اشاره به این که کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: بحث ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل را با جدیت دنبال می کنیم. 

‎ به گزارش استناد نیوز به روابط عمومی استانداری، حسین حسن‌ نژاد در نشستی با موضوع کودکان بازمانده از تحصیل استان مازندران، اظهار کرد: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: آمار دقیق این کودکان به ما کمک می کند تا تحلیل داده های آماری داشته باشیم و برای هر کدام از آنها برنامه درستی را پیاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: اگر کودکان بازمانده از تحصیل به همین شکل باقی بمانند و تحت تعلیم قرار نگیرند؛ زاینده‌ی فرزندانی شبیه خودشان هستند که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند بنابراین تا جایی که امکان دارد باید نسبت به تعلیم و تربیت آنها اقدام شود.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه کودکان بازمانده از تحصیل زاییده آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: تلاش ما باید این باشد که اگر آسیبی دیدیم راهکار ارائه کرده و مشکلات را حل کنیم. بنابراین ساماندهی آنها را با جدیت دنبال می کنیم.       

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان، 99.16 درصد پوشش تحصیلی را در دوران ابتدایی داریم، اظهار کرد: هر چند در دوره ابتدایی وضعیت مطلوبی به نسبت سایر استانها داریم اما عدم تحصیل حتی یک کودک نیز قابل تامل نیست.

سمیه قاسمی طوسی افزود: وجود کودکان بازمانده از تحصیل در استان برای ما این مسئولیت را ایجاد می کند که به دنبال چرایی این موضوع و راه حل آن باشیم. وقتی موضوع را دنبال می کنیم ابعاد گسترده ای از این ماجرا را در لابلای فقر و آسیبهای اجتماعی می بینیم.   



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار