بهره برداری از روروریلی بندر امیرآباد جهشی در حمل و نقل دریای خزر\
  • معاون سازمان بنادر و کشتیرانی کشور خبر داد:

بهره برداری از روروریلی بندر امیرآباد جهشی در حمل و نقل دریای خزر

  • کد خبر: 218889
  • چاپ
  • انتشار: 09 شهریور 1398 - 17:14

استناد  نیوز- معاون سازمان بنادر و کشتیرانی کشور گفت: بهره برداری از روروریلی بندر امیرآباد گامی برای جهش و رشد این بندر در دریای خزر است.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر، محمدرضا الهیار روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی بندرامیرآباد بهشهر در جمع خبرنگاران افزود: شناسایی و استفاده از ظرفیت بالقوه ساخت تجهیزات دریایی در راستای ایمنی و عملیات بندری از برنامه‌های مهم ما در سال حمایت از تولید داخلی است.

وی با اعلام اینکه کمیته‌های راهبری شکل گرفته و شناسایی مراکزی که می‌توانند کمک کار ما برای توسعه در تجهیزات دریایی باشند؛ شکل گرفته و کارها در دست انجام است.

معاون سازمان بنادر و کشتیرانی کشور گفت: طرح توسعه‌ای دریایی کشور با ۶۱ شناور در دست انجام است.

الهیار اظهار امیدواری کرد که با اخذ مجوزات لازم این تجهیزات را واگذار و نیازهای کشتی سازی ها و بنادر کشور برطرف شود.

وی افزود: توسعه بندر امیرآباد از برنامه‌های مهم است که سه پروژه توسعه‌ای راه رستمکلا به بندر، سیلوی آرد و جرثقیل موبایل ساحلی امروز با حضور مسؤولان با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

الهیار بیان داشت: سازنده این تأسیسات جرثقیل موبایل ساحلی در دنیا محدود است و ما با استفاده از توان و تخصص داخلی این تجهیزات را توسط جوانان داخلی ساخته و بومی کردیم.

وی همچنین در مورد طرح توسعه‌ای بندر امیرآباد و پروژه‌های مهم در دست انجام گفت: پروژه رو روریلی از پروژه‌های مهم بندر است که با تکمیل آن شاهد ورود شناورهای روروریلی و جهش خوبی در رشد این بندر در دریای خزر خواهیم بود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار