دانشجویان پرخطر ترین گروه تحصیلی در معرض اعتیاد\
  • سرپرست بهزیستی مازندران در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر عنوان کرد :

دانشجویان پرخطر ترین گروه تحصیلی در معرض اعتیاد

  • کد خبر: 219129
  • چاپ
  • انتشار: 21 شهریور 1398 - 15:59

استناد نیوز،  سرپرست بهزیستی استان مازندران گفت، دانشجویان به دلیل دوری از نهاد خانواده پرخطر ترین گروه تحصیلی در بحث اعتیاد هستند

 

گفت: در این مقطع تحصیلی نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان جدیدالورود و اجرای طرح همیار سلامت ویژه اساتید و دانشجویان اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را دنبال میکنیم.

به گزارش استناد نیوز،  دکتر باقری در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر با تاکید بر اهمیت آموزش بعنوان یکی از سرفصل های اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد گفت: افزایش آگاهی و شناخت جامعه به لحاظ علمی و تجربی در مورد اعتیاد، عامل مهمی در فعالیت های پیشگیرانه است .

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در خصوص آموزش مهارت های زندگی و آموزش تاب آوری در سراسر استان اشاره کرد و افزود: وجود 510 مرکز درمان سرپایی و بازتوانی اعتیاد و ارائه آموزش های تخصصی به خانواده ها اقدام مناسبی برای درمان اختلال سوءمصرف مواد مخدر میباشد .

سرپرست بهزیستی مازندران در بیان اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به 66 مرکز اقامتی میان مدت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز درمان و نگهداری، تیم های سیار با بهره گیری از دانش متخصصین و مددکاران در مناطق پرخطر و در معرض آسیب به خدمات دهی و آموزش مشغولند.

وی اجرای طرح مدیریت مورد توسط بهزیستی را یکی از مهمترین اقدامات در جهت عدم بازگشت مجدد به اعتیاد عنوان کرد و اذعان داشت: با آموزش مهارت های شغلی و آماده سازی روانی خانواده ها سعی شده تا از بازگشت مجدد بهبودیافتگان به اعتیاد جلوگیری و زمینه های حضور آنها در اجتماع فراهم شود.

باقری با تاکید بر استفاده از ظرفیت بیش از 800 مهد کودک سراسر استان در اطلاع رسانی به خانواده ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 150 مهد کودک استان طرح مصون سازی کودک و خانواده با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح با برقراری تعامل سازنده بین والدین و مربیان و ایجاد شناخت درست از مواد مخدر، با افزایش آگاهی خطرات اعتیاد سعی در کاهش این آسیب اجتماعی شده است.

سرپرست بهزیستی استان مازندران با اشاره به اجرای طرح ماد و طرح مانا در مدارس سراسر استان تصریح کرد: در مقاطع مختلف تحصیلی با اجرای این دو طرح ضمن پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، آنها را نسبت به مسائل اجتماعی آگاه و مشارکت فعال آنها را جلب نمودیم.

باقری با بیان اینکه دانشجویان به دلیل دوری از نهاد خانواده پرخطر ترین گروه تحصیلی در بحث اعتیاد هستند گفت: در این مقطع تحصیلی نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان جدیدالورود و اجرای طرح همیار سلامت ویژه اساتید و دانشجویان اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را دنبال میکنیم.

وی در پایان خواستار تخصیص اعتبار متناسب با هزینه ها در این حوزه شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار