روز جهانی بدون خودرو نمادین در قاب تقویم/روزی ناآشنا برای مازندرانی ها\

روز جهانی بدون خودرو نمادین در قاب تقویم/روزی ناآشنا برای مازندرانی ها

  • کد خبر: 219264
  • چاپ
  • انتشار: 31 شهریور 1398 - 09:44

استنادنیوز؛ روز جهانی بدون خودرو که سازماندهی شده در جهان است برای مازندران همیشه پاک چندان نام آشنا نیست.


به گزارش استنادنیوز، شاید زمینه و فرهنگ این روز در مازندران نهادینه نشده است شاید هم متولیان چندان تلاشی برای فزهنگ سازی این روز ندارند .
در برخی از شهرها و کشورهای توسعه یافته حتی مسیرهای ویژه برای تردد دوچرخه سواران ایجاد شده تا فرهنگ سازی اهمیت این موضوع را محکم تر کند.
در این چندسالی که از شروع این پویش می گذرد تعدادی از بخش های دولتی و ادارات و سازمان ها در شهرهای بزرگ و کوچک برای حمایت از این پویش و حمایت از محیط زیست این روز را بدون خودرو سپری می کنند و حتی کمپین سه شنبه های بدون خودرو را نیز راه اندازی کردند اما در استان ما مدیران سمت و سویی از این کمپین ندارند در صورتی که با پیوستن به این کمپین ها هم کمکی برای داشتن مازندرانی پاک خواهیم داشت و هم مدیران و هم استانی هایی سلامت .
شهرداران متصدی این امر در کشورها هستند . از آنجایی که مازندران از موقعیت و جایگاه خاصی در کشور برخوردار است اما تاکنون اقدام جدی از سوی شهرداری های استان صورت نگرفت. اما چه خوب است با الگو گیری از سایر کشورها تمهیدات و امکانات لازم محیا شود تا بتوانیم با خاطره ای خوش برای مردم این روز را در تقویم رسمی کشور ثبت کنیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار