تندگویان : حل مشکلات خانه جوانان با ساختمان های بلاتکلیف در استان/ پیگیری فضای مورد نیاز خانه جوانان\

تندگویان : حل مشکلات خانه جوانان با ساختمان های بلاتکلیف در استان/ پیگیری فضای مورد نیاز خانه جوانان

  • کد خبر: 219309
  • چاپ
  • انتشار: 02 مهر 1398 - 19:51

استناد نیوز،  معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت؛ با توجه به ساختمان های بلاتکلیف که در استان ها وجود دارد، می توان مشکلات خانه های جوانان را حل کرد.

به گزارش استناد نیوز ، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مازندران، با حضور محمدمهدی تندگویان معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ستادی این وزارت، استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و مدیران کل و معاونین دستگاه های اجرایی استان در استانداری مازندران تشکیل شد.

 معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : موضوع آسیب های اجتماعی به خیلی از خانواده ها رسیده و اعتیاد و طلاق به خانواده های زیادی در جامعه آسیب می زند و لذا مسئولان نباید نسبت به مشکلات جوانان بدون دغدغه باشند.

 دکتر تندگویان افزود؛ علت تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان اینست که همه ی دستگاه ها به معضلات و مشکلات جوانان توجه کنیم و اگر دغدغه مندی وجود نداشته باشد همه ی این جلسات بی نتیجه خواهد بود و نباید جوانان نسبت به پیگیری نکردن مطالبات از سوی مدیران انتقاد داشته باشند.

 وی با تاکید به پرهیز از آمار سازی گفت : راه حل ما برای برطرف کردن مشکلات جوانان تشکل ها هستند و این مدل تعریف شده ای است که اعتبارات نیز بواسطه این رصدها، صحیح تر توزیع می شود.

 تندگویان در جمع مدیران دستگاه های استان گفت : آنگونه که باید سمن ها شناخته شده نیستند و هدف اینست که بواسطه تشکل ها شبکه سازی درست انجام شود که این موجب رونق کسب و کار جوانان خواهد شد.

 معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد تشکل ها باید خوب معرفی شوند که راهکاری برای حل بسیاری از مشکلات جامعه و جوانان خواهد بود.

 وی با اشاره به اشتغال خیلی خوبی که بواسطه تشکل ها و سمن ها در جامعه بوجود آمد اظهار داشت؛ سازمان های مردم نهاد جوانان از حرکت در مسیر کارهای داوطلبانه به سمت و سوی کارآفرینی رفته اند که شاهد توسعه اشتغال جوانان بوده ایم.

 تندگویان گفت : درخواستم اینست استان مازندران پایلوت طرح تفاهم با وزارت تعاون شود و این طرح بگونه است که دولت طرح های تشکل های جوانان را ضمانت میکند ولی تسهیلات را به سرمایه گذاران می دهد به شرطی که جوانان ما را مشغول کار کنند و فایده این طرح اینست که جوانان درگیر وام نمی شوند اما طرح های آنان اجرایی می شود.

 معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود؛ مشکل اصلی جوانان ما نداشتن مهارت است بعبارتی علم دارند اما نداشتن مهارت موجب می شود که مشکلاتی برای جوانان پیش آید.

 وی با اشاره به لزوم جوانگرایی در مدیریت گفت : با تغییری که در معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران داشتیم یک جهش را شاهد بودیم و مطمئنا ثمرات آن را در استان خواهیم دید.

 دکتر تندگویان در جمع مدیران استان مازندران گفت : با توجه به ساختمان های بلاتکلیف که در استان ها وجود دارد، می توان مشکلات خانه های جوانان را حل کرد.

 وی ازدواج جوانان را مسئله مهم حوزه جوانان دانست و گفت : علیرغم اینکه مصوبات زیادی درخصوص فضاهای در اختیار نهادها و ارگان ها و ادارات وجود که باید برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان در اختیار زوجین قرار گیرد اما نهادها و ارگان ها تمایلی به اینکار ندارند.

 معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : بحث مشاور جوانان نیز انحرافی است و جوانان باید در مشاغل اجرایی مسئولیت بگیرند تا بواسطه نیروی جوانی شاهد تحولات در عرصه مدیریتی باشیم و با توجه به جوانی استاندار مازندران باید منتظر انتصابات جوانان در دستگاه های اجرایی این استان هستیم. وی نمونه موفق آنرا، انتصاب معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران دانست که نتایج آن در انی مدت کوتاه مشهود بود.

 دکتر تندگویان از استان مازندران بدلیل میزبانی خوب رویداد ملی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد جوانان تشکر کرد و گفت : تشکیل انجمن های دوستی استان های مرزی می توانند در توسعه همه جانبه تشکل های جوانان تاثیرگذار باشد و این انجمن ها می تواند سبب تبادلات خوبی در زمینه محصولات تولیدی سمن ها با کشورهای دیگر باشد.

 استاندار : توجه به کمیت و کیفیت جلسات ستاد امور جوانان

 احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت : در حوزه جوانان و بانوان کارهای خوبی در استان صورت گرفت و در بحث حمایت از سمن ها باید به سمت کیفی سازی برویم و آموزش ها نیز باید از مدارس شروع شود.

 استاندار مازندران افزود؛ بیشتر کردن جلسات و توجه به کیفیت جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در دستور کار استانداری است و همه مسئولان و مدیران کل باید به موضوع جوانان اهمیت دهند.

 حسین زادگان تاکید کرد؛ به جوانگرایی مدیران اعتقاد دارم ولی باید در وزارتخانه ها هم این دغدغه وجود داشته باشد تا با انتصاب مدیران جوان شاهد تحولات خوبی باشیم اما در این راستا باید کادرسازی صورت گیرد.

 استاندار مازندران گفت: از زمانیکه در کرسی استانداری خدمت میکنم، "سمن " ها کلید واژه ام بود و اعتقادم اینست که کشور با کمک سازمان های مردم نهاد توسعه خواهد یافت.

 وی گفت : تهیه فضاهای مورد نیاز "خانه جوانان" در شهرستان ها در دست پیگیری است و در این زمینه دغدغه وجود دارد.

 حسین زادگان در پایان گفت: با واگذاری اماکن میراث فرهنگی که قابلیت واگذاری داشته باشد به سمن های جوانان موافق هستم اما باید کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار