غنی سازی کتابخانه های عمومی مازندران با اهدای 6 هزار جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت\
  • با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران صورت گرفت؛

غنی سازی کتابخانه های عمومی مازندران با اهدای 6 هزار جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت

  • کد خبر: 219310
  • چاپ
  • انتشار: 02 مهر 1398 - 20:01

استناد نیوز، به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولین، آئین اهدای 6 هزار جلد کتاب حوزه ادبیات ایثار و شهادت از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد.

 

 به گزارش استناد نیوز، طی آئینی  همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار شد، 6 هزار جلد (3200 عنوان) کتاب، از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به کتابخانه های عمومی استان اهدا شد.

محمد مهدی تندگویان، فرزند شهید تندگویان و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که بعنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، طی اظهاراتی گفت: باید خودمان را دائم با شهدا قیاس و از رفتار و حالات و افکار آنها بعنوان معیار استفاده کنیم تا همچنان بر مدار حقانیت بمانیم وگرنه فاصله گرفتن از راه شهدا و ایثارگران، خسارت سنگینی است که نباید اجازه داد برای مردم و مسئولان در جامعه پیش بیاید.

وی افزود: وجود کتاب های ارزشمندی که در حوزه دفاع مقدس و در شرح حال شهدا نوشته می شوند، غنیمت بزرگی برای حرکت کردن بر محور سیره شهدا است و هر چقدر می توانیم باید با این کتاب ها انس بگیریم که این امر برای مسئولان بسیار ضروری است.

تندگویان، الگوسازی از شهدا برای جوانان را بسیار مهم و واجب دانست و بیان داشت: فرهنگ سازی از سیره شهدای دفاع مقدس بوده است که حرکت جهادی در زمینه های علمی و سازندگی را تقویت کرده و جوانان دهه هفتادی را به جبهه های دفاع از حرم اهل بیت و حریم ولایت برده است؛ این فرهنگ است که انقلاب ما را قدرت می بخشد و نظام ما را مقتدر می کند.

 آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم، با قدردانی از حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: 78 هزار جوان، عضو کتابخانه های عمومی مازندران هستند که توجه به امر کتابخوانی آنها و برنامه ریزی مطالعاتیشان بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو باید قدردان حرکت ارزشمند اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم که برای غنی سازی بخش ایثار و شهادت در کتابخانه های عمومی، 6 هزار عنوان کتاب برای استفاده همین جوانان، اهدا کردند.

وی افزود: دفاع مقدس چشمه جوشان فرهنگ ایثار و مهد درخشان شهید و شهادت در روزگار ما بوده است؛ از عاشورای حسینی در کربلا آموختیم که خط شهادت پاک شدنی نیست و نام شهید بر تارک تاریخ همواره خواهد درخشید؛ با برنامه های خود به دنبال اثبات این قضیه هستیم که قلم ها و کتاب های ما در کتابخانه های عمومی بعنوان قرارگاه های فرهنگی جنگ نرم، برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت، بسیج هستند.

هدایت مظلومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در این مراسم، غنی سازی بخش ایثار و شهادت کتابخانه های عمومی را یک ضرورت فرهنگی در نبرد نرم با دشمن عنوان کرد و گفت: باید ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس را به نسل های بعد منتقل کرد تا پرچم انقلاب اسلامی با اقتدار حفظ شود، لذا کتابخانه های عمومی را یک ظرفیت بزرگ برای انتقال این ارزش ها یافتیم و یقین داریم اثر این اقدام فرهنگی را در آینده خواهیم دید.

مظلومی، با بیان اینکه هرچه ادبیات پایداری بیشتر ترویج یابد، امنیت فرهنگی جوانان ما بیشتر تضمین می شود، گفت: اگر مردم با این فرهنگ مواجه شوند، شیفته آن می شوند؛ مشکل فعلی ما این است که برخی از مردم به عمق معرفتی فرهنگ شهدا و ایثارگران آشنا نیستند و وظیفه ما تبیین روز افزون این فرهنگ است که امیدواریم بخش ایثار و شهادت کتابخانه های عمومی بتوانند موج خوبی را ایجاد کنند.
گفتنی است این مراسم با حضور دیگر مسئولین استان مانند حبیب حسین زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و عبدالله ریاحی، مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان و همچنین جانبازان و خانواده های شاهد و ایثارگر، کتابداران و اعضای فعال کتابخانه همراه بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار