مسجد جامع بار دیگر دچار حریق شد؟/ حادثه در کمین تکرار\

مسجد جامع بار دیگر دچار حریق شد؟/ حادثه در کمین تکرار

  • کد خبر: 219469
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1398 - 13:47

استناد نیوز، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته مسجدجامع ساری گفت: سیستم حریق و تاسیسات این مسجد کامل نیست.

 

به گزارش استناد نیوز، دلیل حادثه حریق شب گذشته در مسجد جامع ساری آتش گرفتن کپسول آبدارخانه مسجد بوده که با حضور مردم خیلی زود مهار شده است.

سال گذشته حادثه حریق مسجد جامع ساری ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه سال گذشته رخ داد که این حادثه خسارات بسیاری برجای گذاشت.

بعد از این حادثه خیلی زود عملیات بازسازی مسجد جامع ساری آغاز شد و با توجه به اینکه مسجد جامع ساری مکانی پرخاطره برای دوستداران فرهنگی است قرار بود به‌گونه‌ای بازسازی شود که دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

بیش از یک سال از آغاز عملیات بازسازی گذشت که شاهد افتتاح زودهنگام مسجد بودیم درحالی این مسجد افتتاح شد که صدای کارگران مشغول به کار به گوش می‌رسید و در حال حاضر نیز این اتفاق رخ داد که نمی‌توان به‌راحتی از آن گذشت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: شب گذشته شاهد بروز حادثه آتش‌سوزی کپسول آبدارخانه در مسجد جامع ساری بودیم که خوشبختانه با حضور مردمی این حریق مهار شده است.

مهدی ایزدی با اشاره به اینکه سیستم حریق و تاسیسات این مسجد کامل نیست، افزود: قرار بود تمام سیستم‌های حفاظتی و تاسیساتی این مسجد به‌طور کامل راه‌اندازی شود ولی بدون تکمیل افتتاح شده است.

معاون اداره کل گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: حادثه شب گذشته اگر مردم نبودند حادثه سال گذشته دوباره تکرار می‌شد که لازم است این مهم جدی گرفته شود./ فارس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار