عدم تامین کودشیمایی نقطه ضعف جدی دولت در بخش کشاورزی/احتمال تکرار عدم تحویل گندم به دولت در سال آینده\
  • خنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی :

عدم تامین کودشیمایی نقطه ضعف جدی دولت در بخش کشاورزی/احتمال تکرار عدم تحویل گندم به دولت در سال آینده

  • کد خبر: 219844
  • چاپ
  • انتشار: 04 آبان 1398 - 17:45

استناد نیوز، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یکی از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای تولید گندم کود شیمیایی است که به میزان کافی تامین نمی‌شود در این زمینه نقطه ضعف جدی داریم.

به گزارش استناد نیوز، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان و قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: اینکه نتوانسته‌ایم گندم مورد نیاز را از کشاورزان خریداری کنیم و در راستای تداوم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک گام برداریم نشان از سوء مدیریت دولت و مشخصا شورای اقتصاد دارد.

بیش از 13 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس تمامی گزارش‌های دریافتی بیش از 13 میلیون تن گندم در کشور تولید شده و امکان خرید حدود 11 میلیون تن از آن وجود داشته است، ادامه داد: قیمت غیر کارشناسی و غیر منطقی خرید تضمینی گندم که پایین تر از علوفه بود باعث شد تا گندم‌های تولیدی در انبارهای واسطه‌ها و برخی از کشاورزان باقی بماند و تحویل دولت ندهند.

احتمال تکرار عدم تحویل گندم به دولت در سال آینده

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به قیمت ارائه شده 2 هزار و 200 تومانی برای خرید تضمینی گندم در سال آینده احتمال تکرار عدم تحویل گندم به سیلوهای دولتی علی رغم خودکفایی در تولید وجود دارد، عنوان کرد: هرچند که حدود 500 تومان به قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته اضافه شده اما در مقایسه با هزینه‌های تولید این میزان بسیار ناچیز و اندک است.

نباید اجازه داده شود عدم تحویل گندم به سیلوهای دولتی در سال آینده نیز تکرار شود بنابراین باید قیمت این محصول استراتژیک با ید به 2 هزار 500 تومان افزایش پیدا کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با وجود افزایش قیمت 500 تومانی گندم افرادی که 3 میلیون تن گندم را در انبارها نگهداری کرده‌اند بدون هیچ فعالیتی و تحمل هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت صاحب سود کلانی می‌شوند، ادامه داد: نباید اجازه داده شود عدم تحویل گندم به سیلوهای دولتی در سال آینده نیز تکرار شود بنابراین قیمت این محصول استراتژیک باید به 2 هزار 500 تومان افزایش پیدا کند.

عدم تامین کودشیمایی نقطه ضعف جدی دولت در بخش کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: یکی از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای تولید گندم کود شیمیایی است که به میزان کافی تامین نمی‌شود در این زمینه نقطه ضعف جدی داریم./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار