180 هزار تن کیوی کشور در استان مازندران تولید می شود/باغداران از فروش کیوی با قیمت پایین خودداری کنند\

180 هزار تن کیوی کشور در استان مازندران تولید می شود/باغداران از فروش کیوی با قیمت پایین خودداری کنند

  • کد خبر: 219973
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 18:05

استناد نیوز، حسن خیریانپور گفت: از مجموع 220 هزار تن کیوی تولیدی کشور بالغ بر 180 هزار تن آن در استان مازندران تولید می شود و از حدود 8 هزار هکتار باغ های کیوی بالغ بر 6500 هکتار آن در مازندران قرار گرفته است.

 

به گزارش استناد نیوز، حسن خیریانپور تصریح کرد : طبق آمارهای موجود تا کنون حدود 44 هزار و 426 تن کیوی به ارزش بالغ بر 33 میلیون و 91 هزار دلار از کشور صادر شده است که از نظر وزنی 3 درصد و از نظر ارزشی 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته است . این در حالی است که عمده برداشت کیوی از آبان ماه آغاز می گردد. ‎

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: با فعال سازی دیپلماسی اقتصادی توسط استاندار محترم مازندران جناب آقای حسین زادگان زمینه های صادرات محصول کیوی برای کشورهای هدف مهیا شد . لذا باغداران عزیز برای فروش کیوی با قیمت پایین و نازل عجله نکنند و حاصل دسترنج خود را با ضرر و زیان عرضه ننمایند.

حسن خیریانپور تصریح کرد : علیرغم اینکه ما زمان مناسب برای برداشت کیوی را آبان ماه اعلام کرده بودیم اما به جهت تقاضای صادراتی تقریبا از مهرماه برداشت کیوی آغاز شد و طبق آمارهای موجود تا کنون حدود 44 هزار و 426 تن کیوی به ارزش بالغ بر 33 میلیون و 91 هزار دلار از کشور صادر شده است که از نظر وزنی 3 درصد و از نظر ارزشی 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته است . این در حالی است که عمده برداشت کیوی از آبان ماه آغاز می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: عمده صادرات کیوی به کشورهای هندوستان – روسیه – عراق – امارات – افغانستان – ترکیه – آذربایجان – ارمنستان – گرجستان – پاکستان انجام شده است.

حسن خیریانپور افزود: از مجموع 220 هزار تن کیوی تولیدی کشور بالغ بر 180 هزار تن آن در استان مازندران تولید می شود و از حدود 8 هزار هکتار باغ های کیوی بالغ بر 6500 هکتار آن در مازندران قرار گرفته است.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر ضرورت برند سازی و بسته بندی مناسب و فرآوری و همچنین دقت بر رعایت استانداردها تأکید کرد و گفت: در وضعیت موجود پایانه صادراتی روماک گستر مازندران آمادگی خود را برای جذب 50 هزار تن کیوی و مرکبات استان مازندران اعلام کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار