3 پروژه پدافندی بخش کشاورزی در ساری بهره برداری می شود\

3 پروژه پدافندی بخش کشاورزی در ساری بهره برداری می شود

  • کد خبر: 219982
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 20:07

  استناد نیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از افتتاح و بهره برداری از سه پروژه بخش کشاورزی این شهرستان در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

 

 به گزارش استناد نیوز، ، رضا پورفلاح از افتتاح و بهره برداری از سه پروژه زیربنایی بخش کشاورزی در هفته پدافند غیرعامل در شهرستان ساری خبر داد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: پدافند غير عامل در بخش کشاورزی، به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و گیاه اطلاق مي شود كه با اجراي آن مي توان قدرت اثر تهديدات را كاهش و آستانه آسيب پذيري بخش كشاورزي را افزايش داد و ميزان خسارات و تلفات احتمالي ناشي از تهديدات را به حداقل رساند.

 وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی حساسیت ویژه ای دارد و کم کردن راندمان تولید و ضربه زدن به بخش تولید و توزیع کالاهای کشاورزی از اهداف دشمن است، بیان کرد: استفاده از روش های نوین کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی در کشور از وابستگی به واردات بعضی محصولات می کاهد و امنیت غذایی را افزایش می دهد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: حوزه های پدافند غیرعامل به 6 بخش انسان، دام، غذا، آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تقسیم می شود.

 پورفلاح با اشاره به اینکه برای بهبود راندمان آبیاری و جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت مصرف آن و تسهیل دسترسی کشاورزان به راه های روستایی، سه پروژه بخش کشاورزی با اعتبار چهار هزار و 938 میلیون ریال در هفته پدافند غیرعامل امسال در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: این پروژه ها شامل لایروبی و بهسازی پنج هکتار از آب بندان روستای دامیر، آبیاری تحت فشار در روستای پنبه چوله و شن ریزی جاده بین مزارع در روستای اوجامحله است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: مراسم افتتاحیه این پروژه ها روز سه شنبه 14 آبانماه در روستای دامیر برگزار می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار