مازندران استانی پیشرو در اجرای پروژه‌های الکترونیک\
  • مشاور عالی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

مازندران استانی پیشرو در اجرای پروژه‌های الکترونیک

  • کد خبر: 219990
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 23:38

استناد نیوز، دکتر سید مرتضی ادیانی مشاور عالی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در سخنانی گفت: برای ساماندهی و مدیریت منابع در سازمان بیمه سلامت ایران علاوه بر توجه به منابع و مصارف، باید اجرای طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و خرید راهبردی خدمات را نیز در اولویت قرارداد.

به گزارش استناد نیوز، آئین نکوداشت هفته بیمه سلامت با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در اداره کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد.

در این مراسم دکتر سید مرتضی ادیانی مشاور عالی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در سخنانی گفت: برای ساماندهی و مدیریت منابع در سازمان بیمه سلامت ایران علاوه بر توجه به منابع و مصارف، باید اجرای طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و خرید راهبردی خدمات را نیز در اولویت قرارداد.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت ایران خدمات مؤثر و درخور توجهی را به بیمه‌شدگان ارائه داده است که از آن جمله می‌توان به صدور کارت بیمه و دفترچه بیمه روستایی برای روستاییان کشور اشاره کرد.

وی افزود: تحت پوشش قرار دادن 10 میلیون نفر بیمه‌شده جدید در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی به‌صورت رایگان در سال 1393 از دیگر اقدامات مؤثر و تأثیرگذار این سازمان در سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در طی بیست‌وسه سال گذشته همواره در اجرای برنامه‌های دولت فعال بوده است، افزود: عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران نشان می‌دهد که این سازمان در همه امور و در راستای خدمت صادقانه به بیمه‌شدگان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

دکتر ادیانی در خصوص برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر دستیابی به خدمات الکترونیکی، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با پیگیری الکترونیکی کردن خدمات به دنبال اجرای اهدافی چون حذف دفترچه درمانی، شفاف‌سازی داده‌ها، سهولت در ارائه خدمت و رسیدگی مکانیزه به اسناد است.

مشاور عالی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از طرح نظام ارجاع الکترونیک به‌عنوان یکی از شاه‌کلیدهای نظام سلامت یادکرد و گفت: این طرح مدیریت دقیق و درست هزینه‌ها را به دنبال دارد، ضمن اینکه این امکان را به سازمان می‌دهد تا با کاهش هزینه‌های غیرضروری خدمات بیشتری را به بیمه‌شدگان ارائه داد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس، اظهار داشت: ضوابط و آیین‌نامه‌های طرح پزشک خانواده نیازمند بازبینی مجدد است، لذا این مسئله جهت رفع موانع و مشکلات پیش رو در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

دکتر ادیانی بابیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اهداف والایی را دنبال می‌کند، گفت: اگر طرح پزشک خانواده به معنای واقعی در کشور اجرایی شود تحول بزرگی در نظام سلامت کشور ایجاد خواهد شد.

وی خواستار بازنگری دقیق در بخش منابع و مصارف سازمان بیمه سلامت ایران شد و افزود: برای ساماندهی و مدیریت منابع در سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه ویژه به طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و خرید راهبردی خدمات شود، زیرا با مدیریت هزینه‌ها می‌توان از صرف منابع غیرضروری جلوگیری کرد؛ همچنین با این اقدام می‌توان خدمات ارزنده‌تری را به بیمه‌شدگان ارائه داد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سرانه 85 درصد از بیمه‌شدگان بیمه سلامت ایران توسط دولت پرداخت می‌شود، افزود: این بیمه‌شدگان به‌صورت رایگان در قالب صندوق‌های بیمه روستایی و بیمه‌ی همگانی از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند؛ به عبارتی تنها 15 درصد از جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی دولت در تأمین منابع و اعتبارات حوزه سلامت با مشکلات عدیده مواجه است، تصریح کرد: خوشبختانه دولت مصمم است با تأمین اعتبارات لازم خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود، اما باید تمهیداتی اتخاذ شود؛ تا سایر گروه‌ها در امر پرداخت سرانه حق بیمه خود مشارکت نمایند.

دکتر ادیانی در خصوص رفع مشکلات مالی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و شفاف برای سازمان بیمه‌ی سلامت ایران درآمدهایی پایدار ایجاد نمود که دریافت مالیات از بخش‌هایی چون گردشگری و مواد آسیب‌رسان به حوزه سلامت می‌تواند در حل مشکلات اعتباری سازمان بیمه سلامت ایران تأثیرگذار باشد.

وی در پایان سخنانش با تقدیر از عملکرد اداره کل بیمه سلامت مازندران به جهت اجرای دقیق پروژه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت گفت: اداره کل بیمه سلامت مازندران در سطح کشور جزو استان‌های پیشگام و پیشرو در اجرای پروژه‌های سازمان به شمار می‌آید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار