صدور ۸ هزار مفاصاحساب برای موقوفات مازندران\
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

صدور ۸ هزار مفاصاحساب برای موقوفات مازندران

  • کد خبر: 2110033
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1398 - 12:07

استناد نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از صدور ۷ هزار و ۳۰۰ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی و ۷۳۰ فقره برای موقوفات غیر متصرفی امسال در استان خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در همایش متولیان غرب استان که در شهرستان عباس آباد برگزار شد، از صدور ۷ هزار و ۳۰۰ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی و ۷۳۰ فقره برای موقوفات غیر متصرفی امسال در مازندران خبر داد و گفت: اسناد درآمد و هزینه موقوفات توسط اداره تحقیق بررسی و پس از تایید برای هر موقوفه مفاصاحساب صادر می‌شود.

 او با اشاره به نکات کلیدی که در رسیدگی‌ها منجر به انحرافات متولیان می‌شود، افزود: اعمال در نظارت انجام پروژه‌ها مهم است متولی باید اطلاعات کامل در زمینه پروژه‌ها داشته باشد و مشاور امین اختیار کند.

حیدری گفت: متولیان وقف دارای دغدغه هستند چرا که موقوفات امانتی در دست ماست، در این‌باره روایات زیادی از دوران پیامبر اکرم وجود دارد در روز قیامت ما باید حساب و کتاب پس بدهیم.

 او افزود: واقفان با وقف امانت بزرگی را به دوش متولیان وقف می‌گذارند کسی که امانت را خوب نگهداری کند و به منزل برساند اگر چنانچه در این راه کاهلی شود هر کدام از ما باید جوابگو باشیم.

 حیدری گفت: مقصد اجرای نیات فقط پول درآوردن نیست متولی باید از قانون اوقاف همه چیز بداند، از مراحل کلیدی و انحرافی در متولی‌گری این است که متولی دستورالعمل موقوفات را نداند و طبق وقف‌نامه عمل نکند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خطاب به متولیان گفت: رفتار با ارباب رجوع مهم است، از محل اجرای نیت می‌توانید سند اخذ سند مالکیت بگیرید که این کار از توفیقات پیگیری در بحث سند موقوفات است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار