\

ثبت نام 3 میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان/بازسازی 17 هزار واحد در سال گذشته

  • کد خبر: 2111101338
  • چاپ
  • انتشار: 05 مرداد 1400 - 07:36

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: به زودی پیامکی به متقاضیان برای تأیید واحدهای مسکونی ارسال می‌کنیم.

 

به گزارش استناد نیوز، محمد اسلامی دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح راه های تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن پرداخت.

وی در آغاز با بیان اینکه برای تحقق ساخت سالیانه یک میلیون مسکن، تاکنون ۵۴ هزار هکتار زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: با تسهیلات داده شده، بافت فرسوده شهری رو به بازسازی است و از ۸۰ هزار واحد برنامه ریزی شده در سال ۹۹ تاکنون ۱۷ هزار واحد بازسازی شده است.

اسلامی در ادامه با اشاره به این‌که طبق ماده ۱۰ و ۱۲ حریم شهرها و بسیاری از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی بود که در اختیار وزارت جهات کشاورزی قرار گرفته بود، افزود: ما توانستیم از طریق رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی این اراضی را در اختیار بگیریم و از طریق آن برنامه تولید مسکن را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه دریافت زمین باعث شد که گشایشی در زمینه تولید مسکن صورت بگیرد، ادامه داد: برای تامین زمین هماهنگی‌ها و شیوه‌نامه‌ها تنظیم شد و خوشبختانه بستری فراهم شد که توانستیم تولید مسکن را گسترش دهیم.

او گفت: در کمتر از یک‌سال ما توانستیم اراضی را تحویل گرفته و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در یک برنامه پنج‌ساله، ما قابلیت ساخت پنج میلیون واحد مسکونی با اراضی که مهیا شده‌اند را خواهیم داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار