بیش از 300 امام زاده شاخص مازندران اجتماع جاماندگان اربعین برگزار می کند\

بیش از 300 امام زاده شاخص مازندران اجتماع جاماندگان اربعین برگزار می کند

  • کد خبر: 2111102469
  • چاپ
  • انتشار: 23 شهریور 1401 - 15:46

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: همزمان با اربعین حسینی اجتماع جاماندگان اربعین حسینی در بارگاه مطهر بیش از ۳۰۰ امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.


به گزارش استناد نیوز ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: عصر روز اربعین حسینی به عنوان زمان برگزاری این مراسم اعلام شده است و بارگاه مطهر امامزادگان شاخص میزبان عزاداران خواهند بود.

وی ادامه داد: در انتخاب بارگاه مطهر امامزادگان برای برگزاری این مراسم سعی شده مکان های شناخته شده در میان مردم و همچنین مکان هایی که دسترسی به آنها راحت تر است، انتخاب شود.

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: اجتماع اربعین حسینی بدین صورت است که افراد در قالب دسته های عزاداری مسیر بین بارگاه مطهر ۲ امامزاده را طی می کنند و پس از آن مراسم سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، عزاداری و مداحی برگزار می شود.

حیدری یادآور شد: طی سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکید بر برگزار نشدن مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی بود اما مردم به صورت خودجوش این مراسم را برگزار کردند که که امسال این مراسم با عزم ملی و با شکوه‌تر انجام خواهد شد.
به گفته وی تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم جاماندگان اربعین حسینی در استان پای کار آمده اند لذا نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی هستیم.
مدیرکل اوقاف مازندران بیان کرد: همچنین هیات های مذهبی استان در قالب موکب ها خدمات رسانی به جاماندگان اربعین حسینی را در قالب اطعام دهی و توزیع نذورات انجام می دهند . منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار