بهترین راه برای رشد و درآمد خانوار مهارت آموزی است\
  • فرماندار شهرستان ساری؛

بهترین راه برای رشد و درآمد خانوار مهارت آموزی است

  • کد خبر: 2111103348
  • چاپ
  • انتشار: 22 مرداد 1402 - 10:53

فرماندار شهرستان ساری آموزش های فنی و حرفه ای را یک جریان مستمر و سرمشق دائمی برای جوانان اعلام کرد و گفت:راه مستمر و بهترین مسیر برای رشد، تعالی و درآمد خانوار مهارت آموزی است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی وحرفه ای مازندران، اولین جلسه شورای مهارت شهرستان ساری به ریاست محمدعلی نوبخت فرماندار شهرستان ساری در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور اعضای شورای مهارت شهرستان ساری برگزار شد.

 سلمان ستاری معاون برنامه ریزی فرمانداری ساری ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: امید است برگزاری جلسات شورای مهارت در شهرستان ساری تاثیرگذارباشد و بتواند مشکلات جوانان این شهرستان را حل نموده و مفید واقع گردد. باید پیگیر کارآموزان پس از گذراندن دوره مهارتی بود؛ تا شغلی برای خود ایجاد نمایند.

در ادامه سید احمد طاهری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری و دبیر جلسه شورای مهارت شهرستان ساری گزارش مبسوطی از مرکز و عملکرد سال گذشته و ۴ ماهه سال جاری به اعضای شورا ارایه نمود.

وی شورای مهارت شهرستان را نشان دهنده اهمیت بحث مهارت و اشتغال دانست و اظهار داشت: با توجه به شعار و فرمایشات مقام معظم رهبری باید در زمینه مهارت آموزی بیشتر کار کرد، چون کلید اشتغال و ورود به بازار کار؛ مهارت های آموزش فنی و حرفه ای است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای۲۲ بهمن ساری گفت: راه مستمر و بهترین مسیر برای رشد و تعالی و درآمد خانوار مهارت آموزی است. بیشتر متقاضیان در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای پس از مهارت آموزی و حتی گاهی اوقات در حین مهارت آموزی جذب بازارکارمی شوند و این نشان دهنده اقبال جامعه و صنعتگران به افراد آموزش دیده مهارتی است.

سپس روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری، شماره ۳، کیاسر شهرستان ساری، هر کدام توضیحاتی در خصوص مراکز آموزش فنی و حرفه ای خود و عملکرد سال گذشته به شورا ارایه نمودند.

در ادامه نوبخت فرماندار ساری ضمن تبریک هفته ملی مهارت و ۶ مرداد به تمامی کارکنان آموزش فنی و حرفه ای و روسای مراکز و مدیرکل اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای یک جریان مستمر و سرمشق دائمی برای جوانان است و برگزاری جلسات مهارت باید هدفمند و دارای خروجی باشد. این جلسه که ذیل کارگروه جلسه اشتغال و سرمایه گذاری استان است باید جدی گرفته شود و دبیر جلسه طاهری رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری پیگیر مصوبات و کارکرد تک تک اعضای جلسه باشند و هر مشکلی در ادامه کار پیش آید باید به اطلاع بنده برسد.

مصوبات جلسه شورای مهارت به این شرح است:

  مقرر گردید جلسات فرعی شورای مهارت در سطح شهرستان برگزار گردد.

  ظرفیت هر منطقه شناسایی شود و پایش وضعیت کارآموزان مهارت دیده پس از کسب مهارت صورت گیرد.

  در صورت لزوم مدیران کل و نماینده های مجلس به جلسات شورا دعوت شوند.

 تمامی دستگاه های عضو شورای مهارت با دبیرخانه این شورا ارتباط و همکاری های خود را داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار