واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت\
  • پس از انجام بازدید ۲ هزار ساعته؛

واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر: 2111103857
  • چاپ
  • انتشار: 18 دی 1402 - 17:32

واحد یک گازی نيروگاه شهيدسليمي نكا که به منظور انجام بازدید دوره ای 2 هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.   

به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز، مدیر امور تعمیرات سیکلترکیبی با اعلام این خبر افزود: این واحد که به منظور انجام بازدید و رفع اشكالات به مدت 3 روز از مدار خارج شده بود، به شبكه سراسري برق کشور پیوست.

 

عبدالرضا محمودی رستمی گفت: در این بازدید علاوه بر انجام فعاليتهاي معمول در بازديدهای 2 هزار ساعته در بخشهاي مكانيك، الكتريك و ابزاردقيق، اقداماتی همچون بازدید از اتاقهای احتراق و تعویض 11 هلدر(نگهدارنده) سوخته، تست و بررسی حفاظت هاي ژنراتور و ترانس، بازديد، تميزكاري و آچاركشي فلكسيبلهاي خروجي ژنراتور، تعمیر اساسی فن تحریک، رفع اشکال و ترمیم ترکهای موجود در دیفیوذر، رفع اشکال و ترمیم ترک های موجود در اینزرت رینگ اتاق احتراق، ترمیم و اصلاح سیلهای آببندی دیواره دایورتر دمپر، رفع نشتی از مسیر سوخت گازوئیل در بالای اتاق احتراق و سرویس و رفع اشکال از رلیف ولو سوخت گازوئیل انجام شد.

 

وی ادامه داد که این واحد پس از مواجه شدن با اعمال محدویت در تخصیص سوخت گاز از ابتدای آذر ماه تاکنون حسب نیاز شبکه با سوخت گازوئیل در مدار قرار می گیرد و از زمان نصب اولیه دارای 222 هزار ساعت کارکرد معادل است.

 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمي توليد 2214 مگاوات شامل 4 واحد بخار 440 مگاواتی، بلوک سیکل ترکیبی شامل 2 واحد گازی 137.6 و واحد بخار 160 مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر 9.4 مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور است و سهم بسزايي در تأمين برق کشور و پايداري شبكه ايفا مي کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار