کمربندی جنوبی بابل به نام سردار شهید سلیمانی مزین شد\

کمربندی جنوبی بابل به نام سردار شهید سلیمانی مزین شد

  • کد خبر: 2111268
  • چاپ
  • انتشار: 21 دی 1398 - 14:31

استناد نیوز - کمربندی جنوبی شهر بابل با پیشنهاد فرماندار این شهرستان از امروز شنببه به نام " بزرگراه شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی " نامگذاری و وروی های آن به تمثال این شهید سرافراز مزین شده است.

 

 کمربندی جنوبی بابل که در اردیبهشت ۹۶ زیر بار ترافیک رفت تا کنون نامگذاری نشده بود.

به گزارش استناد نیوز، فرماندار بابل در مراسم رونمایی از تابلوی ورودی این کمربندی گفت : سردار سلیمانی در زمان حیات پربرکت خود از ممتازترین شخصیت‌های وحدت آفرین در میان کشورهای مسلمان منطقه بوده است .

قربانعلی ولیزاده بوار افزود: بعد از شهادت این بزرگ مرد ، خون پاک این شهید هم در جهان اسلام و در کشور وحدت آفرین شد که این ویژگی برجسته سردار سلیمانی ستودنی است .

وی بیان کرد : حرکت امروز بابلی ها در نامگذاری کنارگذر جنوبی بابل به نام سپهبد شهید سلیمانی نشانه ارادت و قدرشناسی از زحمت‌های فراوان این سردار قهرمان است .

فرماندار بابل گفت : بابلی ها در یک هفته گذشته با برگزاری آیین های با شکوه فراوان ضمن تجدید پیمان با خون پاک این شهید سرافراز عشق ، ارادت و محبت خود را نسبت به سردار رشید اسلام اعلام کردند.

کمربندی جنوبی بابل که شامل ۶ زیرگذر و سه روگذر است، شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران به شمار می رود. این کمربندی از مسیر جاده بابل به آمل ، شهید صالحی و گنج افروز گذشته و در جاده بابل به قائمشهر و در روستای ' هتکه پشت ' به طول ۱۶ و نیم کیلومتر به پایان می رسد.

تاکنون برای این طرح بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش است و به دلیل نداشتن کمربندی جنوبی در این شهر که در مسیر شرق به غرب مازندران واقع است، روزانه با تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیر درون شهری مواجه بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار