نیمی از جمعیت مازندران به اورژانس اجتماعی دسترسی ندارند\

نیمی از جمعیت مازندران به اورژانس اجتماعی دسترسی ندارند

  • کد خبر: 2111395
  • چاپ
  • انتشار: 25 دی 1398 - 15:05

استناد نیوز، مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام این که حدود نیمی از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند ، گفت که به خاطر تمرکز اورژانس اجتماعی در شهرها، جمعیت روستایی از خدمات آن بی‌بهره هستند.

 

 به گزارش استناد نیوز، جمال باقری نسامی در نشست کارشناسان اورژانس اجتماعی مازندران در ساری افزود : برای این که کارشناسان اورژانس اجتماعی مستقر در شهرها بتوانند در روستاها هم خدمت بدهند نیازمند نگاه ویژه زیرساختی به این موضوع از جمله حمل و نقل و تهیه خودرو است.

وی یکی دیگر از مشکلات در این بخش را عدم احساس امنیت شغلی کارشناسان اورژانس اجتماعی برشمرد و توضیح داد : در روش جذب نیروهای فعال در اورژانس اجتماعی در گذشته اشتباهاتی صورت گرفته است چون جدب این نیروها در قالب خرید خدمت بوده که باعث احساس عدم امنیت شعلی برای آنها شده است.

باقری نسامی تقویت اورژانس اجتماعی در مازندران با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی و پراکندگی آنان در بیش از چهار هزار روستا و همچنین رفع مشکلات زیرساختی و دغدغه های کارشناسان این مجموعه را ضروری دانست .

هم اکنون ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان مازندرن فعال است .

بر اساس گزارش بهزیستی مازندران ، در ۶ ماهه نخست امسال هشت هزار و ۴۵۶ مورد مراجعه به مراکز اورژانس اجتماعی استان انجام شد که از این تعداد چهار هزار و ۲۰۹ مورد زن و چهار هزار و ۲۴۷ مورد مرد بود.

اورژانس اجتماعی از سال ۷۸ با هدف کاهش میزان آسیب های اجتماعی و حل بحران افراد در معرض آسیب تاسیس شد. در این مرکز به آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، خشونت‌های خانگی و مواری مشابه خدمات تخصصی ارائه می‌ شود. پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص بخشی از خدمات اورژانس اجتماعی است.

تماس با اورژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ امکان پذیر است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار