شهر چمستان مبلمان شهری ندارد/شهردار پاسخگوی مردم باشد\

شهر چمستان مبلمان شهری ندارد/شهردار پاسخگوی مردم باشد

  • کد خبر: 216283
  • چاپ
  • انتشار: 19 فروردين 1398 - 13:54

استنادنیوز؛ امروزه محدوده خدمات رسانی شهرداری شهر چمستان، با بیش از 11 هزار نفر جمعیت و ۱۵۴۷ کیلومتر مربع دارای ۹۶ پارچه آبادی و پس از گذشت سالها فعالیت شهرداری در این شهرستان، از مبلمان شهری مناسبی برخوردار نیست.

 شهر یک اثر هنری بزرگ است که آفرینندگانی به وسعت خود و به تعداد جمعیتش دارد « هدف غایی یک شهر ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند، چنین محیطی با گوناگونی بسیار، آزادی انتخاب و خلاقیت را به افراد داده حداکثر ارتباط را با مردم و پیرامونش برقرار می سازد بنابراین وظیفه خطیر برنامه ریزان و مدیران شهری سازماندهی ، آرام سازی و بهسازی فضا و تجهیزات در راستای مدیریت شهری می باشد.

مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیا، دستگا هها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و در کل در فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند، به این اصطلاح معروف شد ه اند.

طراحی جدید و نحوه قرار گرفتن تیرهای چراغ برق، باجه های تلفن، المان های شهری، کیوس کهای فروش روزنامه، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی عمومی و مهم تر از آن حفظ نمادهای قدیمی و سنتی یک شهر نقش موثری در افزایش روحیه اجتماعی ایفا می کند، پس لازم است با توجه به هویت و فرهنگ شهر، مبلمان شهری مناسب را طراحی و به کار برد.

مبلمان شهری از جمله مولفه های مطرح در طراحی و برنامه ریزی شهری و به عنوان جزئی از کل شهر، تعریف کننده هویت و ساختار شهری می باشد که در شهر چمستان این موارد اجرا نشده است.

طراحی مناسب مبلمان شهری باعث راحتی استفاده عمومی و آسایش کلیه شهروندان می شود، این طراحی ها بسته به رنگ انتخاب شده، عرض پیاده روها، جدول گذاری ها و پل های روی جداول می تواند نشان دهنده ی نوع مبلمان شهری باشد.

یکی از شهروندان چمستان اظهارکرد: شهر چمستان بر اساس نبود مبلمان شهری مناسب چهره خوبی ندارد، اکثر کوچه پس کوچه های شهر و معابر عمومی خاکی، یا نصفه کاره رها شده اند.

یکی دیگر از شهروندان چمستان درباره ی فضای باز شهر گفت: متاسفانه فضای شهر پارکینگ مناسبی برای پارک ماشین ها وجود ندارد و مردم در این مورد سردرگم هستند و همیشه در این خصوص جریمه های گزافی باید پرداخت کنند.

شهروند غیر بومی چمستانی با اشاره به نداشتن محل مناسب برای تفریح و محل بازی کودکان گفت: متأسفانه شخص غیر بومی در این شهرستان زیاد نمیتواند سکنی گزیند .

شهروند دیگری اظهارکرد: بالاترین مطالبات مردم چمستان ارتقا مبلمان شهری است و دست انداز برخی کوچه و خیابانها و نبود آسفالت کوچه ها، کمبود فضای شهربازی، ورودی نامناسب شهر ، نبودبناهای فرهنگی،نبود المان های شهری در میادین ها، وضع نامناسب سیم کشی برخی تیر برق ها و عدم روشنایی مناسب چراغ تزئینی، نبود نور کافی در برخی کوچه ها به هنگام شب، عدم تزئین معابر و میدان ها با گل و گیاه های زینتی،  وجود چاله و چوله ها در خیابانها و معابر، عدم آسفالت و سنگ فرش کردن کوچه ها و پیاده روها، عدم جدول کشی کوچه ها و انباشته شدن آشغال ها، همه و همه گلایه هایی بود که توسط شهروندان چمستانی در گزارش های مردمی ارائه کردند.

امیدواریم شهردار این شهر گردشگر پذیر کمی هم به فکر مبلمان و زیبای این شهر باشند!!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار