لزوم تبدیل نگرانی های زیست محیطی به برنامه و اقدام عملی در مازندران\
  • قابل توجه استاندار محترم؛

لزوم تبدیل نگرانی های زیست محیطی به برنامه و اقدام عملی در مازندران

  • کد خبر: 216784
  • چاپ
  • انتشار: 04 خرداد 1398 - 14:50

حفاظت از محیط زیست مازندران یکی از ضرورت های مهم این استان شمالی می باشد که مورد توجه ویژه استاندار قرار گرفته است و باید با برنامه های عملیاتی اجرایی شود

به گزارش استناد نیوز، در سال‌های گذشته تجاوز به جنگل ها، دریا، رودخانه و کوه محیط زیست استان مازندران را با خطر جدی مواجه ساخته است بطوری که بر اساس برآوردها در صورت ادامه این روند تا سال 2050 چیزی از جنگل ها و طبیعت مازندران باقی نخواهد ماند، از این رو طرح تنفس جنگل ها که سالیان سال مطرح شده بود در نهایت اجرا شد، هرچند کاستی های فرآوانی دارد و مشکلاتی را برای مسئله اشتغال استان بوجود آورده است.

اما این اقدامات کافی به نظر نمی رسد و باید از تمام ظرفیت های مازندران برای احیای محیط زیست استان بهره برد، برای این مهم تمام ادارات کل استان، فرمانداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و در نهایت مردم باید بسیج شوند.

استاندار محترم مازندران بارها در جلسات و مصاحبه های خود نشان داد به صورت جدی دغدغه محیط زیستی دارد و این مهم را یکی از اولویت های اصلی خود در استان می داند، داشتن این دغدغه شرط لازم برای نجات مازندران است اما شرط کافی نیست.

حسین زادگان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان تنها شخصی است که توانایی بسیج تمام ظرفیت های موجود را دارد، لازم است اداره کل محیط زیست، آب منطقه ای، راه و شهرسازی استان ... و تمام فرمانداری ها و شهرداری ها را به پای کار آورده شوند.

پیشنهاد می شود نماینده عالی دولت با انجام پروژه های تحقیقاتی و با بهره برداری از نظرات تخصصی کارشناسان، تمام ظرفیت های موجود در بخش محیط زیست را برای بهره برداری شناسایی و لیست نموده و با تبیین دقیق شرح وظایف و برنامه های کوتاه و بلند مدت برای تمام دستگاه های مرتبط و تاثیرگذار در این امر استارت انقلابی محیط زیستی را پایه گذاری نمایند.

همچنین می توان با دستور به ادارات و دستگاه های دخیل گزارش دقیق هر بخش را به صورت ماهانه دریافت و بررسی و ارزیابی نموده و با مسئولینی که از برنامه های مدون عقب افتاده و وظایف خود را به درستی انجام نداده اند برخورد قاطع صورت نمود، کارگروهی را نیز به منظور نظارت دقیق بر اجرای وظایف محوله سازماندهی کرده تا بطور مستمر گزارشات خود را به سمع و نظر استاندار برسانند.

رسانه های استان مازندران نیز مانند همیشه یاری رسان اقدامات خوب صورت گرفته خواهند بود و با نشر آن ها مردم را در جریان کامل اقدامات انجام گرفته قرار داده و از مردم شریف استان تقاضای همکاری خواهند داشت.

در صورت تبدیل این نگرانی های دلسوزانه به اقداماتی فوری و جدی می توان امیدوار بود تا نه تنها خطر بزرگ نابودی محیط زیست مازندران دفع شود بلکه کاملا احیا شده و ضمن ایجاد اشتغال پایدار، استانی به دور از آلودگی های زیست محیطی داشته باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار