سفیر اتریش:ایران حق برخورداری از مراودات اقتصادی بین المللی را دارد\

سفیر اتریش:ایران حق برخورداری از مراودات اقتصادی بین المللی را دارد

  • کد خبر: 218232
  • چاپ
  • انتشار: 07 مرداد 1398 - 17:56

استناد نیوز- سفیر اتریش در ایران با اشاره به پیشینه ۷۰۰ ساله روابط تاریخی دو کشور گفت: ایران حق برخورداری از مراودات اقتصادی بین المللی را دارد.

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر، اشتفان شولتز بعدازظهر دوشنبه در نشست مشترک اقتصادی با محوریت توسعه گردشگری در فرمانداری رامسر با اظهار اینکه استان مازندران با ۳۸۰ کیلومتر ساحل مدیریت خوبی دارد گفت: رامسر با وجود کنوانسیون ۱۹۷۱ جهانی و شناخته شده و سبب پایداری اقتصاد و توسعه گردشگری شده است.

وی با بیان اینکه در پاسخ راهبردی به حواشی برجام، سفر به استانها و رایزنی با نمایندگان بنگاههای اقتصادی هدف سفر به مازندران است گفت: باید حق ایران از برخورداری از مراودات اقتصادی را جامه عمل بپوشانیم و هدف عمده این سفر، شناخت و درک بهتر از ظرفیت های موجود و همکاری های صورت گرفته در راستای توسعه است.

وی ادامه داد: اتریش کشور کوچکی است که ۹ میلیون نفر و کمتر از سه برابر استان مازندران جمعیت دارد و در سال گذشته  ۱۵۰ میلیون نفر مسافر شب اقامت داشته است که بر این اساس معاون رئیس جمهور ایران سمپوزیوم مشترکی برای توسعه گردشگری را مطرح کرده است.

اشتفان شولتز با اظهار اینکه در بخش کشاورزی سه پروژه در حال اجرا است که تمرکز عمده یکی از پروژه ها در بخش طیور و غذایی است گفت: همکاری در بخش صنایع چوب در استان مازندران و همکاریهای فرهنگی بین دو استان از جمله برنامه ها است.

وی با اشاره به برپایی۱۳۰ مراسم فرهنگی پیشنهاد داد نمایشگاه های مشترک هفته فیلم اروپایی در استان مازندران برگزار شود و سازمان میراث فرهنگی و سفارت اتریش موارد را به صورت جزئی پیگیری کنند و با تسهیل روادید، شمار گردشگران دو کشور را افزایش دهند.

سفیر اتریش در ایران با اظهار اینکه روابط تاریخی ایران و اتریش به ۷۰۰ سال پیش برمی گردد گفت: حدود ۵۰۰ سال بین دو کشور شراکت وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار