معرفی 10 هزار طرح جبران خسارت بخش کشاورزی به بانک‌های مازندران\
  • معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

معرفی 10 هزار طرح جبران خسارت بخش کشاورزی به بانک‌های مازندران

  • کد خبر: 218535
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1398 - 14:08

استناد نیوز، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۷۱ طرح جبران خسارت در بخش کشاورزی به هشت بانک عامل معرفی شد، گفت: برخی از پرونده‌ها مربوط به سرمازدگی است که لازم است اعتباری برای این امر هم در نظر گرفته شود.

 

به گزارش استناد نیوز، حسین نگهدار در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: وقوع سیل در مازندران خسارت‌های فراوانی به تولیدات کشاورزی وارد کرد به گونه‌ای که ۸۴ هزار هکتار از اراضی زراعی و ۲۶ هزار هکتار از اراضی باغی مارندران دچار خسارت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای خسارت سه سیل اخیر در مازندران، ۷۴۵ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۱۲ کیلومتر لایروبی انهار و 2 هزار و ۵۴ متر لوله‌گذاری در این بخش انجام شد، افزود: ۱۷۱ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در بخش کشاورزی مصوب شده است.

نگهدار به راه‌اندازی سامانه سجاد برای نخستین‌بار در کشور اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار و ۴۲ نفر از کشاورزان در سیل اخیر خسارت دیدند که پرونده بیش از ۳۰ هزار نفر در سامانه سجاد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: خسارت سیل در بخش کشاورزی به گونه‌ای است که به ۳۹ هزار و ۷۹۴ قطعه زمین خسارت وارد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۷۱ طرح جبران خسارت در بخش کشاورزی به هشت بانک عامل معرفی شدند، گفت: برخی از پرونده‌ها مربوط به سرمازدگی است که لازم است اعتباری برای این امر هم در نظر گرفته شود.

نگهدار اظهار کرد: در بخشنامه‌هایی که ابلاغ می‌شود برای واحدهای دام، طیور و اراضی زراعی و باغی است و اشاره‌ای به گلخانه ها، انبارهای نگهداری کود، سم و نهاده های کشاورزی، ماکیان خانگی و شالیکوبی‌ها نشد و ضرورت دارد این موارد هم در دستورکار قرار گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار