صادرات ۶۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از 118 هزار دلار از گمرکات مازندران\

صادرات ۶۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از 118 هزار دلار از گمرکات مازندران

  • کد خبر: 219393
  • چاپ
  • انتشار: 07 مهر 1398 - 09:33

استناد نیوز، علی یوسفی منش گفت: طی شش ماهه سال۹۸ ، بیش از ۶۲۴ هزارتن انواع کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۶۶۱ هزار دلاراز طریق گمرکات مازندران صادر  شده است.

به گزارش استناد نیوز، علی یوسفی منش افزود: در نیم سال نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزارتن انواع کالا از ۲۶ کشور جهان مانند روسیه ، امارات متحده عربی ، آلمان، ترکیه ، قزاقستان ، سوئیس و... به ارزش ۶۲۶ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران شامل نوشهر، امیرآباد وفریدونکنـار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشـابه در سال ۹۷ به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی ۲۰ و ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۱۹۹ میلیون و ۵۶۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۱ درصد، ذرت دامی به ارزش ۱۹۰ میلیون و ۸۳۴ هزاردلار و سهم ارزشی ۳۰ درصد، چربی ها و روغن های حیوانی به ارزش ۱۶۴ میلیون و ۱۱۷ هزار دلارو سهم ارزشی ۲۶ درصد، روغن پایه به ارزش ۱۰میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصدو وسایل برقی به ارزش ۹ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت:همچنین طی همین مدت، درآمد گمرکات مازندران از مرز ۹۴۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال گذشت که رشد ۳۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

وی یادآور شد: طی شش ماهه سال۹۸ ، بیش از ۶۲۴ هزارتن انواع کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۶۶۱ هزار دلاراز طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد ، آمل ، ساری و فریدونکنار به کشورهای عراق، قزاقستان ، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، افغانستان، امارات و... صادر شده است که از نظر وزنی ۵۱ درصد رشد داشته است.

این مسئول افزود:اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده های لبنی به ارزش ۶۷ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۵۷ درصد، بستنی به ارزش ۱۱ میلیون و۱۶۵ هزاردلار و سهم ارزشی ۹ درصد، سیمان به ارزش ۹ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۸ درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۶ میلیون و ۳۴۲ هزاردلار و سهم ارزشی ۵ درصد و کاغذ به ارزش ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده است.

وی گفت: همچنین از طریق گمرکات مازندران ۴۵۸ کیلوگرم هدیه و سوغات به ارزش یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال وارد مازندران گشته و بیش از یک هزار و ۶۲۲ کیلو گرم به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هدیه و سوغات از مازندران صادر شده که به ترتیب رشد ارزشی ۷۹ و ۱۰۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

یوسفی منش اظهار داشت:طی همین مدت ۸ هزار تن ریل آهن مستعمل ، میله توپر مستعمل و تخته به ارزش ۱۰میلیون و۳۹۱ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصدپاکستان، عراق ترانزیت خارجی شده است./ مهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار