تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۶۰۰ میلیون تن در کشور\

تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۶۰۰ میلیون تن در کشور

  • کد خبر: 219977
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 19:19

استناد نیوز- مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: بیشترین تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۶۰۰ میلیون تن در کشور انجام می شود

 

 به گزارش استناد نیوز، سید محسن موسوی  در نشست قرارگاه پدافندغیرعامل در جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: ۱۶ هزار هکتار شمشادستان در حوزه منابع طبیعی ساری وجود دارد و قبل از آنکه متوجه شویم دچار آفت و آلودگی شد.

موسوی یادآور شد: تمامی عرصه شمشادستان ها به صورت پیوسته آلوده آفت شب پره شد و تمام شمشادهای استان آلوده هستند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران ادامه داد:یکی از شیوه های مقابله با انقراض شمشاد، قلمه گیری و تولید بذر شمشاد است و تاکنون چهار هزار متر مربع از نهالستان های شمشاد را بازسازی و احیا کردیم تا جلوی انقراض شمشادها را بگیریم.

وی با اشاره به وجود ۷۹۴ هزار هکتار جنگل، ۳۷۸ هزار هکتار مرتع در حوزه ساری اظهار داشت: امروزه تغییرات آب و هوایی و گرمایش آب و هوا و تولید گازهای گلخانه ای از پدیده های مهم در جهان به شمار می رود وبرای مقابله با آن باید جنگل ها را حفظ و ضیانت کرد.

وی با اظهار اینکه بیشترین تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۶۰۰ میلیون تن در کشور انجام می شود گفت: بهترین راهکار حفظ جنگل های هیرکانی و خزری است و انجام عملیات های آبخیزداری نیز در حوزه پدافند غیرعامل مهم است.

وی با بیان اینکه توانستیم با عملیات آبخیزداری خسارت های سیل را مهار کنیم افزود: امروز با وجود بارندگی ۱۳۰ میلی متری خوشبحتانه خسارت و تخریب نداشتیم.

موسوی با عنوان اینکه با اجرای شبکه های سرشاخه گیر توانستیم شرق استان و بهشهر را برابر سیل ایمن کنیم خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار