زمینه آزادی ۲۶زندانی جرائم غیرعمد مازندران مهیا شد\

زمینه آزادی ۲۶زندانی جرائم غیرعمد مازندران مهیا شد

  • کد خبر: 2110163
  • چاپ
  • انتشار: 20 آبان 1398 - 19:47

استناد نیوز- رئیس کل دادگستری مازندران گفت: زمینه آزادی ۲۶زندانی جرائم غیرعمد مهیا شد و ۷۴۵ زندانی نیز چشم انتظار کمک‌های خیران در استان هستند .

 

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در جلسه ستاد دیه استان با بیان اینکه پرونده ۲۶ نفر از زندانیان غیر عمد امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: ۱۶ نفر به خاطر جرایم مالی، ۱ نفر به علت حوادث کارگاهی و ۹ نفر به علت ناتوانی درپرداخت مهریه در زندان هستند.
وی افزود: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد و۲۵۷ میلیون تومان مورد نیاز است که باتلاش و همکاری قضات وهمکاران ستاد دیه استان ۲میلیارد تومان آن اعسار و بیش از ۷میلیارد تومان آن گذشت شاکیان است و مابقی ازطریق بانک‌های عامل ازجمله بانک ملت، ملی، تجارت وصادرات وکمک های مردمی تامین شده است.

وی با بیان اینکه باید شیوه مناسبی برای آزادی زندانیان انجام گیرد، ادامه داد: در جلسه قبلی ستاد دیه استان ۳۲ پرونده زندانیان جرایم غیر عمد بررسی شد که از این تعداد ۱۵نفر آزاد و ۱۷ نفر هم به بانک‌ها معرفی شده اند.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان داشت: زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل بروز مشکلات مالی در زندان هستند و باید تلاش کرد با کمک افراد نیکوکار زمینه برای آزادسازی این افراد فراهم شود.

اکبری خاطرنشان کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان، تاکنون زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد را در کشور فراهم کرده است اما همکاری شکات و گذشت از بخشی از مطالبات آنها در آزادی زندانیان بسیارموثر است وامید است این کار خیرخواهانه زمینه ترویج فرهنگ عفو و بخشش در جامعه را مهیا تر کند.
اکبری تاکید کرد: برگزاری جشن های گلریزان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی موثر است اما باید در کنار آن برای ترویج فرهنگ گذشت و ایثار نیز تلاش کرد و پویش و بسیج همگانی ازسوی ستاد دیه ورسانه های مختلف استان صورت گیرد.

مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائم غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار